مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی :

هیچ مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد

تهران (پانا) - مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت در تأمین و عرضه کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و کارخانجات به طور مداوم در حال ارسال بار به شبکه‌های توزیع هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
هیچ مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد

به گزارش صدا و سیما، مسعود امراللهی، مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی با حضور در برنامه «میز اقتصاد» با اشاره به حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در یکی از مراکز اصلی مرغ و گوشت جنوب تهران گفت: هیچ کمبود و مشکلی در بحث تأمین کالاهای اساسی نداریم و از همان ساعتی که طرح شروع شد بلافاصله بازرسان ما در مراکز تولیدی مستقر شدند.

وی افزود: از ساعت ۵ صبح روز قبل هم کارخانجات تولیدی از قبیل کارخانجات روغن خوراکی تولید خود را آغاز کردند و روزانه با اصلاح و متناسب‌سازی قیمت‌های جدید کالا‌های خود را روانه بازار کردند.

مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: نظارت‌ها حدود ۴۰ درصد هم از لحاظ نیرو‌های مردمی و هم از لحاظ استقرار بازرسان افزاش یافته است و مشکل خاصی درخصوص بحث نظارت‌ها نداریم.

امراللهی اضافه کرد: همکاران ما در روزهای گذشته تلاش مضاعفی داشتند و با افرادی که کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می‌کردند، برخورد داشته و کشفیات بسیار خوبی نیز داشته‌اند. شب گذشته در یکی از استان‌های شمالی حدود یک‌هزار و ۸۰۰ تن روغن خوراکی کشف شد.

وی گفت: در عرضه کالاهای اساسی مشکلی نداریم و کارخانجات مدام در حال ارسال بار به شبکه‌های توزیع هستند.

هیچ نگرانی بابت تولید تخم‌مرغ نداریم

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: در مورد تولید تخم‌مرغ هیچ مشکلی نداریم بلکه مازاد تولید هم داریم.

وی بیان کرد: تا قبل از اینکه قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری از ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان به ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۰ هزار تومان قیمت مصرف‌کننده برسد، به دلیل آنکه فصل مصرف تخم‌مرغ نیست و این آزادسازی ممکن است در روز‌های آینده روی مصرف مردم تأثیر بگذارد و افت مصرف داشته باشیم ۲۰ درصد زیر قیمت مصوب می‌فروختیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: هم‌اکنون نگران سرمایه در گردش مرغداری‌ها هستیم که نتوانیم محصول را با قیمت جدید اعلام شده به فروش برسانیم.

کاشانی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ از طریق واحدهای فعال صنعتی و بومی در سطح کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: میزان مصرف قبل از طرح هوشمندسازی روزانه حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تن به عبارتی ۲۰ درصد بیش از نیاز تولید می‌شده است و مشکلی از لحاظ تولید نداریم، ولی باید دولت نگاه ویژه‌ای به بخش تولید داشته باشد که بتوانیم تولید را سرپا نگه داریم و مشکلی در آینده نداشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی قیمت‌ها تقاضا برای خرید تخم‌مرغ ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به ذخیره حدود یک‌هزار و پانصد تنی تخم‌مرغ افزود: حدود ۵۰ درصد تخم‌مرغ ذخیره‌سازی شده به بازار تزریق شده و مابقی هم روزانه با قیمت مصوب به فروشگاه‌ها و میادین و... توزیع می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه هیچ نگرانی بابت تولید تخم‌مرغ نداریم، گفت: امسال تولید یک‌ میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در برنامه است که یک رکورد بی سابقه‌ است.

محدودیت برای خرید کالا نداریم

محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه اوضاع بازار به سمت آرامش است و تولید به اندازه کافی انجام می‌شود، تصریح کرد: تشدید بازرسی‌ها، بازدیدها، میزان بازرسی و نظارت بر بازار از روز شنبه به صورت فوق‌العاده انجام شد و این موضوع کماکان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تولید روغن بسیار مطمئن است و توزیع آن انجام می‌شود، گفت: تمام تعطیلاتی کارخانه‌ها لغو شده و همه به طور ویژه و با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند.

قائم مقام وزیر صنعت تأکید کرد: مواداولیه به حد کافی موجود است و تا زمانی که این هیجان از بازار برداشته شود، تولید حداکثری ادامه خواهد داشت.

مفتح بیان کرد: بحث پایش از سر منشاء که تولید است تا حملی که توسط شرکت‌های حمل و نقل و نظام‌های توزیع شرکت‌های پخش انجام می‌دهند، رصد می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: هم‌اکنون در تأمین روغن نباتی هیچ دغدغه‌ای نداریم.

وی با اشاره به تسهیل رسیدگی به شکایات و جمع آوری شکایات بیان کرد: زیرساخت‌های نرم افزاری سامانه ۱۲۴ برای جوابگویی سریع‌تر به شکایات تقویت شده است و موجب شده تخلفات احتمالی به سرعت رسیدگی و با متخلف برخورد شود.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: به هیچ عنوان برای خرید محدودیت قائل نشده‌ایم و هر مقدار که افراد نیاز داشته باشد در اختیار قرار خواهد گرفت.

منصور عالی‌پور رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: هم‌اکنون موجودی فروشگاه با قیمت جدید است و در تأمین کالاها مشکلی نیست. از امروز صبح روغن، مرغ و گوشت به صورت مستمر در حال تأمین و توزیع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار