در نشست خبری سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد؛

حضور هیأت تاجیکی در نمایشگاه کتاب تهران

۱۳۷ میلیارد ریال کتاب به فروش رسید

تهران (پانا) - به گفته قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران هیأت تاجیکی به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی، آشنایی با صنعت نشر و بازار کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور هیأت تاجیکی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی رمضانی در نشست خبری سومین روز نمایشگاه کتاب تصریح کرد: هیأت 25 نفره از کشور تاجیکستان به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه مستقر شده است.

وی افزود: علاوه بر این میهمانانی در غرفه‌های قطر و عمان حضور یافته و میهمانان خارجی با رئیس نمایشگاه دیدار داشتند که گفت‌‌و‌گوها گویای این موضوع است که کشو‌رهای میهمان تمایل به همکاری و تبادل فرهنگی دارند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه به اذعان میهمانان خارجی، این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های بزرگ کتاب دنیا است، ادامه داد: بخش بین‌الملل نمایشگاه از بخش‌های فعال این دوره است و ظرفیت نشر ایران تا به امروز به صورت گسترده به میهمانان خارجی تشریح شده است.

رمضانی در خصوص تبادل رایت نیز گفت: با توجه به اینکه این موضوع فرایندی طولانی‌تر از یک نمایشگاه دارد و توسط آژانس‌های ادبی انجام می‌شود، بعد ازجمع‌بندی اطلاعات کامل این بخش اعلام خواهد شد.

وی به اجرای برنامه‌های متنوع در سرای اهل قلم، سرای کودک و نوجوان و سرای ملل اشاره و تصریح کرد: همچنین غرفه‌ جوایز ملی جمهوری اسلامی ایران نیز اطلاعات لازم را در اختیار مراجعان قرار می دهد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب به سه بخش نمایشی در نمایشگاه ویژه کودکان و بزرگسالان اشاره کرد و بیان کرد: سرای ناشران نیز با حضور ناشران روزانه برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند.

به گفته رمضانی در بخش نمایشگاه مجازی تا به امروز بیش از 200 هزار جلد کتاب بارگزاری شده و تعداد نسخ فروخته شده 156 هزار و 954 مورد است. در عین حال تعداد سفارش ثبت شده 53 هزار و 63 مورد است و ارزش ریالی کتب فروخته شده 137 میلیارد ریال محاسبه شده است.

وی به ارسال 13 هزار و 817 سفارش اشاره کرد و گفت: از ابتدای نمایشگاه 70 نفر در مرکز پاسخگویی به بخش مجازی مستقر شده‌اند و تاکنون به 10 هزار تماس پاسخ داده شده و پاسخگویان 3هزار و 300 تماس با مردم داشته‌اند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به اجرای برخی برنامه‌ها در غرفه‌های نمایشگاه و شلوغی غرفه‌ها گفت: برنامه‌هایی که ناشران در غرفه‌ها دارند باید در زمان ثبت‌نام یا پس از آن از طریق مکاتبه اعلام کنند تا ستاد برگزاری نسبت به صدور مجوز و حتی اختصاص فضای مناسب برای برگزاری اقدام کند.

رمضانی با تاکید بر اینکه دعوت از میهمانان یا اجرای برنامه که منجر به شلوغی سالن و اختلال در رفت و آمد مراجعان شود، پذیرفته نیست، اضافه کرد: توصیه می‌کنیم ناشران اطلاعات دقیق این برنامه‌ها را از قبل اعلام کنند.

وی در خصوص برخی تخلفات از جمله ارائه تخفیف در هنگام فروش یا فروش کتب کپی اضافه کرد: تمامی موارد توسط ناظران بررسی و ثبت خواهد شد و در اولین جلسه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب همچنین با اشاره به پایش مستمر غرفه های فروش مواد غذایی اضافه کرد: یک غرفه مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن استانداردها پلمب شده است و غرفه‌هایی که تخلف دارند تنها مشروط به رفع ایراد و پرداخت جریمه اجازه فعالیت مجدد خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به استقرار نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آتش نشانی، اورژانس و بانک عامل اضافه کرد: واکسیناسیون نیز در محل نمایشگاه انجام می‌شود.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از نمایشگاه کتاب تهران، خاطرنشان کرد: بسیاری از چهره‌های ملی و حدود ۴۵ میهمان خارجی امروز از نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه روز گذشته قطار شادی در نمایشگاه به اجرای برنامه پرداخت: تعداد عناوین موجود در بخش مجازی در حال افزایش است.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار