مدیر فرهنگسرای امید درباره پویش نذر کتاب

کتاب هدیه می‌دهیم تا نذرمان ماندگار شود

تهران (پانا) - مدیر فرهنگسرای امید از برنامه نذر کتاب این فرهنگسرا و ارائه آن در غرفه‌ای در نمایشگاه کتاب گفت.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب هدیه می‌دهیم تا نذرمان ماندگار شود

به گزارش ستاد خبری سی‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پروانه دوستی با اشاره به هدف برگزاری این نذر توضیح داد: نذر خوراکی در جامعه ما زیاد است، ما به دنبال این بودیم که برای تقویت بنیه فرهنگی جامعه، به جای غذا یا بسته خوراکی هدیه فرهنگی بدهیم تا نذرمان ماندگار شود. شعار این نذر هم «دانایی را به یکدیگر هدیه دهیم» است که همین هشتگ را هم در شبکه‌های اجتماعی کار کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و هنری منطقه 13 درباره پیشینه این نذر گفت: اولین بار در سال 1394 این نذر را در ماه محرم و صفر برگزار کردیم و با استقبال بسیار خوبی هم روبه‌رو شدیم. به هرحال در این دو ماه مردم دست به نذری دادن‌شان خوب است و ما هم از این فرصت بهره بردیم و اولین کتابی هم که از مردم برای این نذر هدیه گرفتیم، کتاب ده‌جلدی قصه‌های عاشورا بود که همین الان هم در قفسه‌های نذر کتاب آن را موجود داریم.

دوستی با ذکر این نکته که مردم می‌توانند خود کتاب را در اختیار دیگران قرار دهند یا هزینه‌اش را به دست ما برسانند تا تبدیل به کتابش کنیم، گفت: ما بالای صد عنوان کتاب در این نذر داشته‌ایم که یا از مردم گرفته‌ایم یا خودمان نذر کرده‌ایم و اول همه این کتاب‌ها برچسبی برای این پویش زده‌ایم که کتاب‌ها را با آن به مردم اهدا می‌کنیم تا اگر بخواهند آنها هم در نذر شرکت کنند و این زنجیره گسترده‌تر شود.

او با اشاره به اثر کرونا بر این نذر افزود: با توجه به عدم برگزاری دو ساله نمایشگاه به خاطر کرونا و اینکه در این مدت بحث رسیدگی به سیل‌زده‌ها و مناطق محروم را هم داشتیم، شکل کار کمی عوض شد و در واقع کار ما دو شکل پیدا کرد. یک شکل همان شکل سابق است که کتاب را تهیه کنند یا هزینه‌اش را در اختیار ما بگذارند که کتاب تهیه کنیم و به مردم بدهیم، شکل جدید این است که کتاب‌هایی که خوانده‌اند و دیگر نمی‌خواهند استفاده کنند را به ما بدهند تا به مناطق محروم اهدا کنیم.

وی در پایان گفت: امسال هم در نمایشگاه کتاب با همین هدف حضور داریم و منطقه‌ای که به صورت خاص در نظر گرفته‌ایم، منطقه سیستان و بلوچستان است که تصمیم داریم با کتاب‌هایی که در اختیارمان قرار می‌گیرد، کتاب‌خانه‌های این منطقه را تجهیز کنیم و در این کار نماینده‌های سیستان و بلوچستان هم حضور دارند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار