در آیین تجلیل از معلمان منتخب و برگزیدگان استان آذربایجانشرقی:

معلمان از بهترین و خالص‌ترین عبادت کنندگان هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در مراسم تجلیل از معلمان منتخب و برگزیدگان آذربایجان‌شرقی از معلمان به عنوان بهترین و خالص‌ترین عبادت‌کنندگان یاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان از بهترین و خالص‌ترین عبادت کنندگان هستند

علیرضا صیادی ضمن قدردانی از معلمان بیان کرد: قدردانی از معلمان مخصوص یک زمان نیست، هفته معلم تنها قسمتی از آن است و در طول سال باید قدردان باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص معلم یادآور شد: سند تحول بنیادین یک سند قوی و محکم است، ولی کارهای انجام شده در خصوص اجرای سند تحول دل شاد کن نیست و این را برای ما تکلیف کرد.

وی تاکید کرد: ما باید معلمان و شخصیت های علمی و فرهنگی را معرفی کنیم تا جوانان و نوجوانان با آنها آشنا شوند. شاخص ترین سند تحول تربیت نیروهای آینده ساز کشور بر اساس ساحت های شش گانه است.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان افزود: جامعه صالح، مدرسه صالح و انسان صالح را طلب می‌کند بنابراین در این راستا نباید از تربیت انسان صالح در مدرسه غافل باشیم.

وی بیان کرد: معلمان از سرمایه های انسانی سند تحول بنیادین هستند و باید این جوانان نمونه در گروه های مختلف و برای حل مسائل مختلف استفاده شود.

علیرضا صیادی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به مهارت آموزی که مهارت زندگی و مهارت استفاده از فضای مجازی و زیستن و قرار گرفتن در چارچوب خانواده و مهارت دین آموزی و یافتن اعتقادات و مهارت آشنایی با قرآن و عترت است، گفت: سند تحول بنیادین همه ما را به این مسیر هدایت می‌کند. انشالله بتوانیم جامعه صالح را رقم بزنیم.

وی افزود: نگه داشتن نیروهای فرهنگی و توانمندسازی آنها بسیار اهمیت دارد چون کاری که این عزیزان انجام می‌دهند هیچ کس شاید نتواند انجام دهد. دنیا در حال حرکت و به روز شدن است، محتوای ما باید سال به سال به روز و غالب باشد و مسائل گذشته و پوسیده را کنار بگذاریم.

صیادی، آشنایی دانش آموزان را با همنوع دوستی و همکاری را از دیگر برنامه های سند تحول دانست. در ادامه جلسه صیادی به سبک زندگی با روزی حلال و آراسته بودن معلمان به اخلاق فساد ستیزی و همچنین اندیشه پویا و متحرک را از حُسن مهم معلمان دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در حیات طیبه اگر حق بیاید ناحق از بین می‌رود، اگر عدالت بیاید بی عدالتی از بین می‌رود، خیانت و دشمنی ها و ذلت ها از بین می‌رود.

صیادی در پایان سخنان خود افزود: علم و دانش معلم از همه بالاتر است، چون کارش با علم است و اگر بخواهیم در جامعه برای بردباری مثال بزنیم، بزرگترین آنها معلمان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار