معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

برنامه گلستان‌خوانی دانش‌آموزان فارس ظرفیت توسعه فراملی دارد

گلستان خوانی موجب تحقق تربیت چندساحتی و تقویت هویت ایرانی اسلامی در دانش‌آموزان می شود

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت ارائه کردن و نمایش دادن از مزایای طرح گلستان‌خوانی است که با ساحت‌های سند تحول بنیادین از جمله ساحت هنری و اعتقادی ارتباط دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه گلستان‌خوانی دانش‌آموزان فارس ظرفیت توسعه فراملی دارد

رضوان حکیم‌زاده در آیین استانی گلستان‌خوانی دانش‌آموزان فارس در گردهمایی دو روزه معاونین آموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی کشور در جوار آرامگاه سعدی شیراز گفت: در گلستان‌خوانی دانش‌آموزان با گرانقدرترین میراث‌های ادبی بشریت پیوند برقرار می‌کنند و نقش آفرینی می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: گلستان‌خوانی تمرین مهارت‌های زبانی و سخن گفتن است و سراسر آن سرشار از پند و حکمت است.

حکیم‌زاده گفت: یکی از نمادهای پاسداشت هویت ایرانی اسلامی نیز همین خوانش اشعار سعدی است.

وی افزود: به دنبال گسترش دادن طرح گلستان‌خوانی هستیم زیرا پژوهش‌های جدید تربیتی نیز با اشعار سعدی سازگار است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سعدی در شعر 3 چیز پایدار نماند، مال بی‌تجارت، علم بی‌بحث و ملک بی‌سیاست ، شرایط پایداری و ماندگاری علم را به خوبی تشریح کرده است.

حکیم زاده گفت: این شاعر بزرگ در عین حال که انسانی آسمانی است اشعار زمینی دارد و این به تجربه زیسته وی برمی‌گردد که باید او را یک روانشناس و یک جامعه‌شناس بزرگ به شمار آورد.

وی ادامه داد: شعر درشتی نگیرد خردمند پیش، نه سستی که ناقص کند قدر خویش، انسان را به تعادل جویی در سبک‌های مدیریت دعوت می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سعدی زهد بدون علم را نیز مردود و دشمن ملک و دین می‌داند و می‌فرماید دو کس دشمن ملک و دینند، پادشاه بی‌حلم و زاهد بی‌علم.

حکیم زاده بیان کرد: نقدپذیری نیز در اشعار سعدی جایگاه ویژه ای دارد، آنجا که می گوید متکلم را تا کس عیب نگیرد سخنش صلاح نپذیرد.

وی گفت: گلستان‌خوانی فقط تمرین سخنوری نیست، بلکه وصل کردن دانش‌آموزان با سرچشمه‌های ناب مضامین تربیتی است.

وی گفت: برنامه گلستان‌خوانی دانش‌آموزان فارس که چند سالی است در این استان درحال اجرا است ظرفیت این را دارد که به صورت ملی و حتی فراملی توسعه و اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار