مدیر آموزش و پرورش ملارد:

جامعه پویا و سالم، جامعه‌ای است که ماهرترین معلمان را داشته باشد

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در جشنواره قطبی همیار معلم گفت جامعه‌ای که معلمان ماهری داشته باشد، کشوری مستقل، پویا و سالم خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جامعه پویا و سالم، جامعه‌ای است که ماهرترین معلمان را داشته باشد

جشنواره قطبی همیار معلم به همت آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد با حضور مسئولین اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و دانش‌آموزان منتخب شهرقدس، شهریار، رباط‌کریم و ملارد در پژوهش‌سرای بوعلی سینا ملارذ برگزار شد.

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد، ضمن خوشامدگویی به مسئولین اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و مناطق هم قطب، داوران و دانش‌آموزان شرکت‌کننده گفت: دانش‌‌آموزان همیار معلم شهرستان ملارد در این جشنواره همواره جزو منتخبین استانی و کشوری بوده و از این بابت خرسندیم.

وی ادامه داد: وقتی دانش‌‌آموزی در حال تدریس دیده می‌شود و به مهارت تدریس و معلمی علاقه دارد لازم است که به مسیر صحیح هدایت شود، جشنواره همیارمعلم هم با همین هدف برگزار شده و باعث تربیت دبیرانی مشتاق و کارآزموده می‌شود.

رضایی‌فر افزود: اگر کسی به شغل معلمی علاقه داشته باشد، با انرژی مضاعف در طول سالیان به کار خود ادامه می‌دهد و دانش‌آموزانی خلاق و پویا به جامعه تحویل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شاکله اصلی این جشنواره بسیار مهم است و دانش‌آموزان را به سمت حرفه معلمی و نخبه‌پروری ترغیب می‌کند، آینده کشور در دست همین دانش‌آموزان است و جامعه‌ای که بهترین معلمان را داشته باشد، کشوری سالم، پویا و مستقل خواهد بود.

الهه حیات‌بینی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد نیز در خصوص جشنواره قطبی همیار معلم بیان کرد: اغلب صاحب‌نظران تعلیم و تربیت بر فعال بودن و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در فرایند یاددھی، یادگیری تاکید می‌کنند و شیوه‌ھای یادگیری گروھی و پژوھش‌محور را مورد توصیه قرار می‌دھند.

وی ادامه داد: موضوع یاری‌رسانی دانش‌آموزان دارای ظرفیت‌ھای علنی قابل قبول در امر یاددھی، یادگیری و کمک آنان به سایر دانش‌آموزان ھم‌گروه، یکی از زمینه‌ھای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ھای آموزشی در کلاس‌ھای درس است که از طریق اجرای طرح ھمیارمعلم در مدارس متوسطه نظری کشور ساماندھی شده است.

حیات‌بینی افزود: اھداف این طرح بهره‌گیری از توانمندی‌ھای علمی دانش‌آموزان ممتاز ھر درس، به منظور رفع تدریجی اشکالات درسی سایر دانش‌آموزان، نهادینه کردن فعالیت‌ھای گروھی و ارتقاء کیفی تعامل اجتماعی دانش‌آموزان با یکدیگر و تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان است.

وی تشریح کرد: این طرح برای اولین بار درسال ١٣٩٥ به صورت یک طرح وزارتی در مدارس اجرا شد و در شهرستان ملارد نیز در سال ٩٥، زهرا کلیمی به عنوان دبیر جشنواره و دبیرستان طلوع فجر به عنوان دبیرخانه مجری طرح شروع به کار کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ملارد گفت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این طرح فقط بصورت مجازی و ارسال فیلم تدریس، ارزیابی و داوری شد و در سال جاری این طرح به صورت جشنواره طرح ھمیارمعلم منطقه در اوایل اردیبهشت‌ماه توسط دبیرخانه طلوع فجر در پژوھش‌سرای بوعلی سینا اجرا شد، حدود ٤٢ داوطلب به تدریس پرداخته که ده نفر از آنان توسط ھیات داوران برگزیده شده و جهت اجرای جشنواره قطبی مناطق ۴گانه معرفی شدند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار