طریفی حسینی در دیدار صمیمانه با معلمان آموزشگاه سروش:

بیمه طلایی  فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار صمیمانه با معلمان آموزشگاه جسمی حرکتی سروش شهر تهران که به مناسبت هفته گرامیداشت معلم انجام شد، گفت معلمان‌ به‌عنوان مهم‌ترین رکن نظام تعلیم‌وتربیت نقش مؤثری در اجرای برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۷۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بیمه طلایی  فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

حمید طریفی حسینی در این دیدار ضمن تبریک "هفته گرامیداشت مقام معلم" اظهار داشت: شأن و جایگاه معلمان بسیار والاست و معلمان در زیست‌بوم کرونا زحمات بسیاری کشیده‌اند و نگذاشته‌اند وقفه‌ای در آموزش دانش‌آموزان اتفاق بیافتد و باید مرجعیت معلم به جامعه شناسانده شود و معلم به جایگاه واقعی خودش برسد.

وی به نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال یعنی "تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش جامعه دانش‌بنیان را آماده می‌کند و معلمان در این زمینه نقش مهمی دارند که دانش آموزان را به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان هدایت کنند.

معاون وزیر در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: بحث رتبه‌بندی چند سالی است که در دولت‌ها مطرح شده است اما توجه خاص این دولت و وزیر آموزش و پرورش باعث شد رتبه‌بندی معلمان به‌صورت جدی پیگیری شود و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: هم‌چنین بحث رفاهیات معلمان‌ بعد از مدت‌ها دوباره مطرح شد و اولین کمک رفاهی معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم به‌حساب آن‌ها واریز شد و قرار بر این است پرداخت این رفاهیات ادامه داشته باشد.

وی افزود: بیمه طلایی فرهنگیان نیز در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: امتیازات معلمان آموزش و پرورش استثنایی در رتبه‌بندی دیده شده است و فوق‌العاده خاص معلمان استثنایی نیز در حال پیگیری است تا مانند گذشته این فوق العاده خاص برقرار شود.

وی افزود: مشکلات و چالش‌های معلمان آموزش و پرورش استثنایی مانند مشکلات بازنشستگی احصا شده‌اند و درباره حل آن‌ها فکر و برنامه ریزی شده است و اقداماتی صورت گرفته است.

طریفی حسینی به برنامه تحولی چهارساله آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: در این برنامه تحولی موضوعات تشخیص، پیشگیری، آموزش و توان‌بخشی دیده شده است و به دنبال تغییر رویکردها و روش‌ها هستیم و لازمه آن ایجاد یک فضای همدلانه در آمورش و پرورش استثنایی است.

وی با بیان اینکه معلمان به‌عنوان مهم‌ترین رکن نظام تعلیم‌وتربیت می‌توانند در اجرای این برنامه‌ها نقش مؤثری داشته باشند، گفت: معلمان آموزش و پرورش استثنایی متخصص‌ترین نیروهای آموزش و پرورش هستند و می‌توانند در برنامه‌ریزی‌های آموزشی مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار