معاون وزیر آموزش و پرورش:

معلمان نقش تسهیل کننده و اثرگذار در چرخش تحولی سازمان پژوهش دارند

تهران (پانا) - معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت محیط مدرسه باید در ابعاد مختلف محیط زندگی را شبیه‌سازی کند که این امر نیازمند نقش‌آفرینی متفاوت معلمان است لذا نقش معلمان تسهیل‌کننده و اثر گذار در چرخش تحولی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان نقش تسهیل کننده و اثرگذار در چرخش تحولی سازمان پژوهش دارند

حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی در همایش تجلیل از فرهنگیان برگزیده استان قم ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره) با اشاره به جایگاه و وظایف معلمان اظهار کرد: یکی از دلایل اهمیت جایگاه معلم حسی است که معلم در زمان تدریس با آن درگیر است لذا معلمی لحظه بسیار شیرین و البته دشواری است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه «معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند» گفت: این معلم است که با تمام وجود و از عمق جان تمایل به کمک کردن را دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: اگر بخواهیم آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول بنیادین مدیریت کنیم کارهای بسیاری پیش رو داریم که باید با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح نسبت به آن پرداخته شود تا دانش آموزان را به حیات طیبه در ذیل ساحت های شش گانه برسانیم.

وی با بیان اینکه در طرح رتبه بندی معلمان باید دقت و ظرافت مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: اگر در این طرح از دقت و ظرافت غافل شویم نه تنها ممکن است برای معلمان و عرصه تعلیم و تربیت بلکه برای جامعه نیز آسیب‌هایی داشته باشد.

دکتر لطیفی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عوامل صیانت در نقش معلم افزود: در وهله اول وظیفه خود فرهنگیان است که صیانت از طرح رتبه بندی به انحراف کشیده نشود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در زمینه تحول در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بحث چرخش تحولی از برنامه درسی دارای غلبه نگاه دانشگاه گرا به سمت برنامه درسی ناظر به مهارت‌های زندگی است که در کنار دشواری های بسیار زیاد می تواند یک مطالعه فراگیر در بین دانش آموزان و معلمان و خانواده‌ها باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از عواملی که می‌تواند به سازمان پژوهش و نظام آموزش و پرورش در این چرخش تحولی کمک کند ظرفیت خود معلمان است لذا برای موفقیت در این چرخش لازم است از انحصار کتاب درسی خارج شویم و به تنوع در فرصت های یاددهی و یادگیری توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام لطیفی ادامه داد: محیط مدرسه باید در ابعاد مختلف محیط زندگی را شبیه سازی کند که نیازمند نقش آفرینی متفاوت معلمان است لذا نقش معلمان تسهیل کننده و اثر گذار در این چرخش تحولی است.

شایان ذکر است، در پایان مراسم 88 نفر از معلمان برگزیده و فعالان عرصه و تعلیم و تربیت استان قم تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار