مدیر کل آموزش وپرورش خراسان‌شمالی:

پیشرفت هر کشور وابسته به کارآفرینی نسل آینده آن کشور است

بجنورد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در جلسه طرح ملی تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر گفتگوی بین نسلی عنوان کرد با تقویت رشته‌های دروس هنرستان‌های استان گام‌های خودکفایی کشور مستحکم‌تر برداشته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت هر کشور وابسته به کارآفرینی نسل آینده آن کشور است

ابوالقاسم اکبری گفت: کرونا در کل دنیا و‌ کشور آسیب های فراوانی به جامعه و‌ بحث آموزشی دانش آموزان وارد کرده است، بنابراین از برنامه های آموزش و پرورش در جهت رفع مشکلات آموزشی ایجاد شده، برگزاری کلاس‌های تقویتی و همایش های علمی در فصل تابستان برای دانش آموزان داوطلب است.

اکبری افزود: برای رفع دغدغه های دانش آموزان کلاس دوازدهمی از مشاورین کشوری برای برگزاری همایش های انگیزشی دعوت به عمل آمده است که در تالار حافظ مهمان این عزیزان هستیم.

وی در ادامه به اشتغال زا بودن رشته های هنرستان ها و مدارس کاردانش پرداخت و‌ افزود: پیشرفت هر کشور در گرو کارآفرینی نسل آینده آن است که در همین راستا در استان طرح آینده پژوهی در هنرستان های سراسر کشور آغاز شده است تا با تجهیز هنرستان ها بتوانیم گام موثری در این زمینه در استان برداریم.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده برای آشنایی دانش آموزان متوسطه اول و خانواده های آنها با رشته های مختلف تحصیلی بازدید از هنرستان ها و صنایع مختلف در دستور کار مدارس سطح استان قرار گرفته است که از ۲۰فروردین ماه این برنامه اجرایی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: باور ما این است اگر بخواهیم موفقیتی در آینده کشور و‌ نظام صورت بگیرد باید بر اساس سند تحول بنیادین رویکرد فرهنگی و تربیتی و اعتقادی دانش آموزان تقویت شود تا دانش آموزان عزیزمان از آسیب های اجتماعی مصون بمانند و آنها را در مسیری قرار دهیم تا با انتخاب آگاهانه به سمت تعالی پیش روند.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه اعظم السادات امینی فر مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در امور بانوان گفت: گفتگو ویژگی یا تمایل ذاتی انسان است و برای تفاهم و همزیستی مسالمت آمیز ضروری بوده و نشان دهنده نوعی جریان میان افراد برای ایجاد درک و فهم جدید و یا فهم مشترک در رسیدن به حقیقت است و ارتباط دربرگیرنده مجموعه ای از مهارت ها از جمله مهارت های گفتگو است و برای انجام گفتگو، تقویت ارتباط ضروری به نظر می رسد.

امینی فر خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ گفتگو و ارتباط موثر میان دانش آموزان با گروه های همسالان، اولیاء مدرسه، والدین و گروه های اجتماعی مختلف اجرا می شود و امید است که این طرح بستر افزایش مهارت های ارتباطی برای تقویت گفتگو در تحکیم ارتباط میان دختران دانش آموز و جامعه هدف را فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار