مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد؛

بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین

۴۲۵ بازمانده از تحصیل در دوران کرونا به چرخه آموزش بازگردانده شده‌اند

زنجان ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از بازگشایی حضوری مدارس استان خبر داد و گفت بعد از تعطیلات نوروز به استقبال حضوری شدن تمامی کلاس‌های مدارس می‌رویم.

کد مطلب: ۱۲۶۷۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین

علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: در طول دو سال اخیر که پاندمی کرونا در کشور شایع شده بود و آموزش و پرورش را دچار چالش کرده بود در کشورمان سختگیرانه‌ترین رویکردها نسبت به تعلیم و تربیت اتخاذ شد که نیاز به بازنگری و جلوگیری از تعطیلی های گسترده داشت.

وی ادامه داد: امروز خوشبختانه به اطلاع می‌رسانیم در اوج استیلای امیکرون تعطیلی گسترده در سطح مدارس استان زنجان نداشتیم و در بدترین شرایط ۵۲ درصد از مدارس به صورت ترکیبی حضوری و مجازی اداره شدند.

وی در ادامه با تاکید بر این که هیچ جایگزینی برای معلم وجود نخواهد داشت گفت: کرونا با تمام مصیبت‌ها و مسائل به ما فهماند که عنصر معلم، عنصر محوری در کلاس است که بیشترین تاثیر در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت را دارد و همه ما در جامعه باید این عنصر ارزشمند را محترم بداریم.

اسماعیلی در ادامه ضمن تشکر از اولیا، از نقش تاثیرگذار آنها در طول پاندمی کرونا یاد کرد و ادامه همکاری‌های گسترده در حوزه تعلیم و تربیت توسط انجمن‌های اولیا و مربیان را خواستار شد.

علی اسماعیلی در ادامه گفت: از چهاردهم فروردین همه عوامل اجرایی مدارس در کلیه دوره‌های تحصیلی حضور خواهند داشت و تمامی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی فقط به صورت حضوری در کلاس درس انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بستر آموزش مجازی شاد را برای ارتباط بیشتر با دانش آموزان و اولیا از دست نخواهیم داد.

اسماعیلی بر تشکیل حضوری کلاس‌ها تاکید کرد و گفت: دانش آموزان در کلاس حضور داشته باشد و طبق آئین‌نامه‌های انضباطی با غائبین برخورد خواهد شد.

اسماعیلی همچنین افزود: برنامه‌های مکمل برای دانش‌آموزان دارای مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای که تعداد آنها بسیار کم است، اجرا خواهد شد.

وی همچنین در تشریح شایعات منتشر شده گفت: آموزش یک ماه بیشتر برای دانش آموزان متوسطه، در دستور کار آموزش و پرورش نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه به آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان پرداخت و گفت: در واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ الی ۱۸ ساله بیش از ۸۳/۴۸ درصد از دانش‌آموزان استان زنجان و بیش از ۹۰ درصد از همکاران و معلمان دز اول و دوم کرونا را دریافت و بالای ۷۵ درصد از دز سوم واکسینه شدند.

وی در انتهای سخنان خود اظهار داشت : متاسفانه در دوران شیوع کرونا و بادخالت و تاثیرگذاری سایر عوامل مثل ازدواج های زودهنگام و مباحث اقتصادی باعث بازماندگی از تحصیل تعدادی از دانش آموزان شده که ۷۳۲ نفر از دانش‌آموزان در دوره ابتدایی شناسایی شده و ۴۲۵ نفر از این تعداد از طرق مختلف به کلاس و چرخه آموزش برگردانده شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار