باحضور نماینده ولی فقیه در کردستان: ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر برگزار شد

سنندج (پانا) - با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر و جشن ملی انقلاب به میزبانی سازمان بسیج فرهنگیان استان در سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
باحضور نماینده ولی فقیه در کردستان: ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، آئین گرامیداشت دهه فجر و نشست بصیرتی سیاسی بسیج صبح امروز و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه شهرستان سنندج، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، تنی چند از مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان در سالن آمفی تئاتر ارودگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تبریک دهه فجر؛ گفت: فرهنگیان زحمتشکان عرصه تعلیم و تربیت هستند.

پورذهبی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، گفت: این عزیزان انسان‌های شایسته، متعهد، متدین و با شرافتی هستند که زحماتشان در زمینه تعلیم و تربیت جای قدردانی دارد.

وی هدف از حضور در این نشست را ادای احترام به جایگاه و مقام شامخ معلمان تلاشگر استان کردستان دانست و اظهار کرد: تربیت، شرافت و احساس مسئولیت از ویژگی‌های بارز معلمان زحمتکش است.

پور ذهبی افزود: آنچه که بنده به‌عنوان یک دانش‌آموز قبل و بعد انقلاب مشاهده کردم تربیت دانش‌‌آموزان شایسته و انقلابی از جمله نتایج زحمات معلمان بوده است، کما اینکه افراد زیادی از این قشر در جنگ و جبهه‌ها حضور یافتند و جانشان را تقدیم انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان زیادی به خیل شهدا پیوستند که دست‌پرورده‌های معلمان بودند؛ خاطرنشان کرد: قبل و بعد انقلاب معلمان در حوزه ترویج نماز و تشویق دانش‌آموزان به دین، روشنگری کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان قبل و بعد از انقلاب شرافت خود را حفظ کرده و انسان‌های شریف، قانع و با مناعت طبع هستند، ابراز کرد: یک لقمه نان معلمی کم شرافتی نیست و وقتی انسان شاگردانش را در جایگاه‌های مختلف می‌بیند، ارزشمند و مایه مباهات است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مشکلات صنف معلمان برطرف می‌شود، یادآور شد: احساس مسئولیت و دلسوزی در زمینه تعلیم و تربیت از دیگر ویژگی‌های بارز معلمان بوده که این عزیزان در این زمینه برای نجات دانش‌آموزان از ظلم و تاریکی جانفشانی کرده و زحماتشان جای تقدیر دارد.

همچنین در ابتدای این مراسم سرهنگ حسن عسکری فرمانده سپاه سنندج نیز با تبریک دهه فجر، اظهار کرد: معلمان در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند که با تقدیم بیش از 4 هزار فرهنگی و 36 هزار دانش‌آموز شهید برگ زرینی دیگری بر کارنامه افتخارات خود افزودند.

وی انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و تربیت نسل آینده در طراز انقلاب اسلامی را از رسالت بزرگ معلمان دانست و تاکید کرد: معلمان دقت داشته باشند این‌روزها نباید مطالبه صنفی معلمان که حق قانونی آنان است و توجه نظام و مقام معظم رهبری نیز بر ارتقا سطح معیشت معلمان است، به گونه ای منعکس شود که کسانی که غرض و کینه‌های سیاسی از نظام داشته، مطالبات را در جهت منافع سیاسی خود مصادره کنند.

فرمانده سپاه سنندج خاطرنشان کرد: معلمان همواره پشتوانه نظام بوده و باید رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند تا دشمنان نظام را ناکام کنند.

گلباران تمثال امام خمینی(ره)، اجرای گروه دف‌نوازی و مولودی‌خوانی، تقدیر از معلمان نمونه و قرائت دکلمه توسط یکی از معلمان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار