شعبه قرچک هلال‌احمر استان تهران افتتاح شد

تهران (پانا) - دبیر کل جمعیت هلال‌احمر صبح امروز با حضور در شهرستان قرچک، شعبه قرچک جمعیت هلال‌احمر استان تهران را افتتاح کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شعبه قرچک هلال‌احمر استان تهران افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر صبح امروز با حضور در شهرستان قرچک، چهاردهمین شعبه جمعیت هلال‌احمر استان تهران را رسماً افتتاح کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در آیین افتتاح این شعبه جدید گفت: مطابق با مصوبه شورای عالی جمعیت هلال‌احمر در ۱۵ آذرماه امسال راه‌اندازی و افتتاح رسمی شعبه هلال‌احمر در این شهرستان انجام شد.

یعقوب سلیمانی افزود: نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت استان تهران در پهنه‌های حادثه خیز بلایای طبیعی زندگی می‌کنند. بنابراین جمعیت هلال احمر علاوه بر آموزش و پیشگیری، برای مقابله با حوادث و بلایا نیازمند توسعه و افزایش ساختار و تشکیلات است و افزایش شعب در بسیاری از مناطق ضروری است.

پیر حسین کولیوند پس از انتخاب به عنوان رئیس جمعیت هلال‌احمر، در اولین جلسه شورای عالی جمعیت هلال‌احمر در آذر ماه امسال، درخواست تاسیس ۳ شعبه قرچک، بهارستان و پردیس را بنا به افزایش جمعیت این شهرستان‌ها ارائه کرد و موفق شد مصوبه موافقت شورای عالی جمعیت هلال‌احمر را با اکثریت آرا کسب کند.

قرچک با ۹۰ کیلومتر مربع وسعت ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و پس از بهارستان و قدس، سومین جمعیت پرتراکم استان تهران است.

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت استان تهران نیز در این مراسم گفت: تاکنون نزدیکترین شعبه به شهرستان قرچک در ورامین بود اما با افتتاح این شعبه آمادگی هلال‌احمر برای مقابله با حوادث و بلایا به طور چشمگیری در شهر پرتراکم قرچک افزایش می‌یابد.

فتحی افزود: ناوگان خودرویی، تجهیزات امدادی و نیروی انسانی را از جمعیت هلال‌احمر استان تهران تامین کردیم و امیدوارم با توسعه این شعبه جدید، امکانات بیشتری جذب شود.

در این مراسم بهمن خطیبی فرماندار قرچک نیز گفت: پس از شهرستان شدن قرچک در سال ۱۳۹۱، مدیران این شهرستان همواره پیگیر ایجاد شعبه هلال‌احمر بوده‌اند و بسیار خرسندیم که با همت رئیس جدید جمعیت هلال احمر این کار به نتیجه رسید.

همچنین عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران نیز گفت: جمعیت هلال‌احمر مظهر ایثار و ترویج فرهنگ مساوات است. آنچه امروز باید به جوانان این مرزوبوم منتقل شود همین فرهنگ ازخودگذشتگی است. امیدواریم تعداد بیشتری از جوانان ایران اسلامی به عضویت هلال‌احمر درآیند تا در این نهاد مردمی احسان و مواسات را تمرین کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار