رشید قربانی به مناسبت روز زن و تجلیل از زنان شاغل در آموزش و پرورش کردستان بیان کرد:

دختران روستایی در مقطع متوسطه دوم کمتر تحت پوشش تحصیلی قرار دارند

سنندج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته زن از بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان تجلیل و تاکید کرد دختران روستایی در مقطع متوسطه دوم کمتر تحت پوشش تحصیلی قرار دارند و این به دلیل مشکلات فرهنگی روستاها است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دختران روستایی در مقطع متوسطه دوم کمتر تحت پوشش تحصیلی قرار دارند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، ظهر امروز در ویژه برنامه گرامیداشت هفته زن و بزرگداشت مقام مادر که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی، مشاور امور بانوان اداره کل و مدیر مرکز آموزشی رفاهی شماره دو فرهنگیان سنندج در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، از کارکنان زن اداره کل آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با گرامیداشت هفته زن و مقام مادر، از تلاش و زحمات کارکنان زن اداره کل آموزش و پرورش استان در بخش های مختلف اداری در طول یک سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

رشید قربانی در ادامه به جایگاه و شأن حضرت فاطمه زهرا(س) در تاریخ اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه فاطمه، فاطمه است و نیاز به معرفی ندارد و تمام خوبی های عالم و خصائص انسانی در او جمع شده است؛ از بانوان شاغل در اداره کل خواست ادامه دهنده خط و مسیر حضرت فاطمه باشند تا به اهداف متعالی انسانی نائل آیند.

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) که حضرت فاطمه را پاره تن خود می دانستند؛ خاطرنشان کرد: همانگونه که مسلمانان عالم به حضرت محمد(ص) عشق می ورزند باید عشق به فاطمه زهرا(س) نیز مایه همدلی و همراهی آنها در تمام امورات زندگی باشد و از عظمت و بزرگی این بانوی عالم بهره ببرند.

قربانی به جایگاه بانوان و مادران در آیات قرآن و آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام اهمیت ویژه ای برای زنان قائل است و در فرامین اسلامی دو وظیفه مهم ایفای نفش مدیریت خانواده و ایفای نقش اجتماعی برداشت می شود.

این مقام مسئول از بانوان خواست ایفای نقش مدیریت خانواده را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه اگر نفش اجتماعی از بانوان گرفته شود قطعا خودپنداری و عزت نفس آنان آسیب خواهد دید، گفت: جامعه نیز باید بسترهای لازم برای ایفای نقش اجتماعی بانوان را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان هم باید با ایفای نقش خود در جامعه به جایگاه خود عزت و اعتبار بدهند، ابراز امیدواری کرد: زنان متناسب با پتانسیل و توانایی خود در عرصه های مختلف اجتماع حضور پررنگ داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه گریزی به وضعیت پوشش تحصیلی در دوره های مختلف تحصیلی در استان کردستان زد و با بیان اینکه پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی و متوسطه اول در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ گفت: پوشش تحصیلی در دوره دوم متوسطه بویژه دختران روستایی نیاز به توجه بیشتری دارد که ناشی از مشکلات فرهنگی مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه بانوان در هر جایی که اشتغال داشته باشند، قطعا موفق خواهند بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانوان شاعل در آموزش و پرورش استان در بخش های مختلف وظایف خود را به خوبی انجام داده و با با دقت نظر، سرعت، ظرافت و آرامش خاص و بدون هیچ گونه حاشیه ای فعالیت می کنند.

همچنین لیلا حیدری، مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم با تبریک هفته زن و مقام مادر به بیان مطالبی در خصوص مسئله زن از دیدگاه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی(ره) و مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: زنان دوشادوش مردان در انقلاب اسلامی نقش داشتند و مسئله زن و خانواده از مسائل درجه یک نظام است.

مشاور امور بانوان استان ضمن تقدیر و تشکر از حسن نیت و همراهی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در اجرای برنامه های حوزه امور بانوان، گفت: با عنایت مدیرکل محترم بسته های ویژه ای برای بانوان و دختران نیازمند تهیه و تحویل آنان شد.

حیدری از تلاش و زحمات کلیه دست اندرکاران حوزه امور بانوان در سطح استان و شهرستان ها تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در پایان این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به همراه معاون آموزش ابتدایی و مشاور امور بانوان با اهدای لوح سپاس از زحمات بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار