ارزآوری ۳.۹ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

تهران (پانا) - ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار تن محصولات کشاورزی و غذا به ارزش سه میلیارد و ۸۷۸ میلیون دلار از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از کشور صادر شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ارزآوری ۳.۹ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: ۷۹۵ هزار هندوانه، ۶۱۷ هزار تن گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، ۵۹۸ هزار تن سیب تازه، ۵۲۸ هزار تن سیب زمینی تازه یا سرد کرده و ۲۸۴ هزار تن پیاز، موسیر و سیر را جزو پنج قلم عمده صادراتی به لحاظ وزنی طی این مدت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: پنج قلم عمده صادراتی از نظر ارزشی شامل ۷۳۸ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار پسته، ۲۸۸ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، ۱۸۵ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار هندوانه، ۱۸۵ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار خرما و ۱۶۹ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار سیب تازه می شود.

قربانی با بیان این که در مدت یاد شده ۲۳ میلیون و ۴۱۱ هزار تن محصولات کشاورزی اساسی برای تامین نیاز کشور وارد شده است، گفت: طی ۹ ماهه امسال، پنج قلم عمده وارداتی به لحاظ وزنی شامل ذرت دامی با ۶ میلیون و ۸۹۳ هزار تن، گندم ۵ میلیو و ۲۸ هزار تن، جو ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار تن، کنجاله سویا یک میلیون و ۹۷۱ هزار تن و دانه سویا یک میلیون و ۸۲۳ هزار تن می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در زیربخش های دام و طیور در این مدت ۴۴۳ هزار تن به ارزش ۴۰۶ میلیون دلار، شیلات ۸۸ هزار تن به ارزش ۱۵۹ میلیون دلار، زراعی ۴ میلیون و ۱۱ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار، باغی یک میلیون و ۷۰۷ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۸۷۷ میلیون دلار محصولات کشاورزی و غذایی صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار