طالبان: آمریکا دارایی‌های افغانستان را آزاد کند ،آماده مذاکره بر روی تمام مسائل هستیم

تهران (پانا) - سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در نشست اقتصادی این گروه گفت طالبان آماده بحث روی تمام مسائل است و آمریکا اگر می‌خواهد مذاکره کند پول‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
طالبان: آمریکا دارایی‌های افغانستان را آزاد کند ،آماده مذاکره بر روی تمام مسائل هستیم

به گزارش ایسنا، نخستین نشست اقتصادی طالبان با حضور نماینده‌ای از سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در این نشست از ایالات متحده آمریکا خواست تا دارایی‌های افغانستان را آزاد کند و طالبان برای مذاکره روی تمام مسایل آماده‌اند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان همچنین گفت که آنان برای ارتباطات منطقه‌ای و ایجاد روابط اقتصاد محور افغانستان با کشورهای دیگر گام‌های مهم برداشته‌اند.

وی افزود: "از آمریکا می‌خواهیم که پول‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند."

تأکید کرد که حکومت طالبان با جهان تماس‌های خوبی برقرار کرده است و آنان در پی تأمین روابط براساس سیاست متوازن با جهان هستند.

از سویی هم، دبورا لاینز، نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان در این نشست گفت که مذاکرات این سازمان برای آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان ادامه دارد و وی امیدوار است که بتوانند به نتیجه برسند.

با این حال، او تصریح کرد که مشکلات ناشی از مسدود بودن ذخایر ارزی افغانستان باید در نتیجه تلاش‌های مشترک دولتی و خصوصی حل شود.

لاینز همچنین خاطرنشان کرد که برای رفع تحریم‌ها علیه حکومت طالبان صدای خود را بلند کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار