کتاب «سکانس 19»، فیلم‌شناخت نوزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی منتشر شد

تهران (پانا) - کتاب «سکانس 19»، فیلم‌شناخت نوزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی که همزمان با سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا برگزار شده بود منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «سکانس 19»، فیلم‌شناخت نوزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی در مقدمه کتاب سکانس 19 که به قلم علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی نوشته شده است می‌خوانیم:

بدون تردید هنرهای ارزشمند و تاثیرگذار نمایش و فیلمسازی که مورد توجه و علاقه جدی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است به خوبی می تواند آموزه‌ها و مفاهیم تربیتی و درسی را به طور غیرمستقیم انتقال دهد و به تقویت روحیه جمع گرایی و نشاط در مدارس بپردازد .

این اداره کل در تلاش است با توجه به سند بالادستی تحول بنیادین و به کارگیری نیروهای متخصص، مدرسه ای پویا، پرنشاط و با درایت در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری داشته باشد که نتیجه آن تربیت فرزندانی سالم، مومن، کوشا و با نشاط در جامعه است.

تهیه و تولید متون و نمایشنامه های مورد نیاز دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی متناسب با فرهنگ ملی و اسلامی از جمله نیازهای جدی مدارس است که در این راستا کارهای ارزشمندی صورت گرفته و امیدواریم در آینده نیز به کمال برسد.

در بخش های دیگری از کتاب می توانیم ضوابط و مقررات مسابقه فیلم کوتاه دانش آموزی و همچنین گرایش های فیلم کوتاه دانش آموزی که شامل: فیلم کوتاه مستند، فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند داستانی، فیلم کوتاه پویانمایی و فیلم کوتاه نماهنگ است را مطالعه کنیم.

همچنین در بخش دیگری از این کتاب با هیئت داوران که آقایان ابوالفضل جلیلی، کریم سربخش، اصغر خلیلی، روح الله مالمیر و جواد طوسی بودند آشنا می شوید.

اما در بخش دوم کتاب جداول آثار دریافتی فیلم های کوتاه دانش آموزی و همینطور جداول آثار برگزیده فیلم های کوتاه دانش آموزی را می توانید مشاهده کنید.

بخش سوم این کتاب به معرفی آثار گروه دختران که شامل کاندیداهای پویانمایی دختران ،کاندیداهای فیلم مستند دختران و کاندیدای فیلم داستانی دختران قرار دارند را مطالعه کنیم..

بخش چهارم به معرفی آثار گروه پسران در بخش کاندیداهای پویانمایی پسران، فیلم های مستند کوتاه پسران و همینطور کاندیداهای فیلم داستانی پسران پرداخته است.

این کتاب به همت اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و به وسیله موسسه فرهنگی منادی تربیت در 1000نسخه و در قطع رحلی چاپ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار