دمنوشی برای تقویت‌ پوست و مو

تهران (پانا) - متخصص طب سنتی گفت ترکیب بابونه، گل سرخ و گل گاو زبان به صورت دمنوش یک لیوان صبح و یک لیوان شب قبل از خواب، می‌تواند برای تقویت پوست و مو مفید باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دمنوشی برای تقویت‌ پوست و مو

به گزارش فارس، علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی گفت: کمبود ویتامین های A ،B، C، E کلسیم و به ویژه کسانی که در طفولیت فقر آهن و روی داشته‌اند در سنین بزرگسالی دچار ریزش مو می شوند.

وی تصریح کرد: خوردن سیب فصل خاصی ندارد و استفاده از سیب خشک و یا سرکه سیب در همه فصول سال توصیه می‌شود و خوردن سیب قبل از صبحانه می‌تواند برای بسیاری از امراض مفید باشد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: اگر کسی عارضه‌ای دارد و یا به دلیل مشکلات گوارشی از داروهای شیمیایی استفاده می‌کند برای اینکه این داروها روی پوستش تاثیر نگذارد از ماست سرکه سیب به همراه سیاهدانه آسیاب شده استفاده کند و اگر کسی عارضه خاصی ندارد می‌تواند از سرکه سیب به تنهایی استفاده کند.

ابوالفضلی افزود: مخلوط عسل و روغن زیتون یا بادام تلخ اگر ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی موها بماند و در 12 وعده که به حمام می‌رود این فرمول را انجام دهد 80 درصد از ریزش مو جلوگیری می‌کند و ریشه مو را بسیار قوی می کند.

وی اظهار داشت: جوش‌های صورت سه علت دارند که به آنها جوش‌های سر قرمز می‌گویند و مایع کرم رنگی به همراه خون از آن خارج می‌شود. علت اول به دلیل خوردن گرمیجات است، علت دوم بر روی پوست خشک زده می‌شود و به صورت موروثی بوده است و علت سوم هم آلودگی‌های محیطی و سرب موجود در هوا است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: سن جوش زدن در خانم ها از 18 سالگی و در آقایان از 13 سالگی است و تا 38 سالگی ادامه دارد و بعد به تدریج کمتر می‌شود ولی برخی جای جوش‌هایشان بر روی پوست می ماند.

ابوالفضلی گفت: اگر کسی طبع سرد یا گرم داشته باشد و به سمت خوراکی‌های گرم رفته باشد و جوش بزند به ویژه در روی صورت، بالای کمر، روی کتف‌ها و روی گردن می‌تواند از سدر و یا حنای بدون رنگ یا پوست خیار بر روی پوست خود استفاده کند که اگر 12 روز ممارست داشته باشد صورت فرد دیگر جوش نمی زند.

این متخصص طب سنتی یادآور شد:‌اگر پوست صورت خوب شد ولی بر روی دیگر مناطق بدنشان جوش ها وجود داشت حجامت عام در پایان هر فصل برای این افراد توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: پمادهای دست ساز برای رفع فوری جوش‌ها هم وجود دارد که باید به داروسازان گیاهی مراجعه کرده و از تجویز آنها استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: برای کسانی که چین و چروک غیر موروثی دارند مخلوط روغن زیتون و سیاهدانه را داغ کرده و وقتی سرد شد به مدت 20 شب آن را روی پوست بمالند که باعث می‌شود چین و چروک‌ها کنترل شود.

ابوالفضلی خاطرنشان کرد: ترکیب بابونه، گل سرخ و گل گاو زبان به صورت دمنوش یک لیوان صبح و یک لیوان شب قبل از خواب می‌تواند برای تقویت پوست و مو مفید و موثر باشد؛ البته این دمنوش نباید با نبات خورده شود بلکه با عسل و یا شیره توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: وقتی ریشه موی ما ضعیف و یا خیلی خشک است ریزش پیدا می‌کند، کم پشت می‌شود و یا زود چربی را به خودش جذب می کند و باید با داروهای ارگانیک و اصلاح روش تغذیه خود جلوی این اتفاق را بگیریم.

وی ادامه داد: برخی از افراد که وزن کم می‌کنند و رژیم می‌گیرند نباید به چین و چروک ها دست بزنند چون اگر یک سال به خودشان وقت بدهند دوباره بدن خودش را پیدا می‌کند و چین و چروک‌ها رفع می شود.

متخصص طب سنتی افزود: ماساژ در طب طبیعی توصیه شده است و تاثیر آن بسیار برای پوست و مو هم مهم است و یکی از اصلی ترین علل توصیه شدن ماساژ هم همین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار