روند قیمت طلا در هفته آتی

تهران (پانا)‌ - رئیس اتحادیه طلای کرج گفت چنانچه روند مذاکرات در هفته آینده مثبت باشد پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه هم روند کاهشی را طی کند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
روند قیمت طلا در هفته آتی

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا با افزایش شش دلاری امروز به قیمت یک هزار و ۸۲۵ دلار رسید.

گویا انس جهانی طلا نزدیک به بالاترین حد یک هفته گذشته ایستاده است. در بازار ایران طلا علی رغم افزایش انس جهانی اما قیمت طلا روند کاهشی را طی کرد. برخی فروشندگان علت کاهش قیمت طلا را روند مثبت مذاکرات می‌دانند. آیا طلا و سکه در هفته پایانی دی ماه ارزان‌تر می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلای کرج با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: بازار طلا راکد است و خریداری هم برای مصنوعات طلا وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت طلا و قیمت سکه در هفته آخر دی ۱۴۰۰ ادامه‌دار باشد.

مسعود ضرابی توضیح داد: چنانچه قیمت طلا روند ثابتی داشته باشد، مردم به شرایط بازار اعتماد می‌کنند و طلا می‌خرند. در هفته اخیر به دلیل روند مثبت مذاکرات قیمت دلار ارزان شد. طلا هم تحت تاثیر قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفت.

او بیان کرد: در شرایط نوسانی قیمت طلا و سکه، خریداران از بازار عقب‌نشینی می‌کنند. همین مساله باعث می‌شود فروشندگان هم متضرر شوند. امیدواریم با روند کاهشی قیمت طلا و سکه رونق به بازار برگردد و هم قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند.

ضرابی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم مصنوعات طلا نمی‌خرند چرا که کالاهای دیگری را در اولویت قرار داده‌اند.

پیش‌تر، ایسنا به نقل از رویترز نوشته بود: در پی انتشار آمار تورم، دلار به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافت و از بالاترین رکورد دو سال گذشته که اوایل هفته به آن صعود کرده بود فاصله بیشتری گرفت و هزینه نگهداری طلا را کمتر کرد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار