انجام خدمات آنژیوگرافی برای بیش از 5هزار بیمار قلبی نیشابوری

نیشابور ( پانا)- معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور از انجام ۵هزار و۷۷۷ خدمات آنژیوگرافی برای بیمارا ن قلبی نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
انجام خدمات آنژیوگرافی  برای بیش از 5هزار بیمار قلبی نیشابوری

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ، قاسم مشار موحد گفت: از زمان راه اندازی بخش آنژیوگرافی در اسفند سال ۱۳۹۵ تاکنون ۵۷۷۷ بیمار قلبی پذیرش و خدمت تخصصی آنژیوگرافی دریافت کرده اند که از این تعداد برای ۱۶۲۰ بیمار به دلیل تنگی عروق قلب، خدمت بازگشایی مجدد عروق از طریق گذاشتن استنت و ترمیم عروق قلب انجام شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر خدمات کامل کت لب و ارائه خدمات به افراد دچار بیماری های حاد عروق قلب و انفارکتوس در شرایط اورژانس امکان پذیر می باشد و در صورت صلاحدید پزشک متخصص و شرایط بالینی بیمار در شهر نیشابور قابل ارائه خواهد بود و نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی سطح استان نیست.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری ۱۱۶۷ سکته حاد قلبی در برنامه ۲۴۷ در بخش آنژیوگرافی پذیرش شده و ۳۸۰ بیمار توسط فوق تخصص آنژیوپلاستی استنت گذاشته شده است و از عوارض بعد از سکته های حاد قلبی جلوگیری شده است.

مشارموحد ادامه داد: فعالیت این بخش با حضور یک فوق تخصص آنژیوگرافی در حال انجام است و با معرفی اولین نیروی فوق تخصص جراحی قلب و عروق در قالب تعهدات خدمت سال ۱۴۰۰ با هماهنگی وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری رئیس محترم کلان منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت، به زودی شاهد راه اندازی کامل اتاق عمل قلب باز و کاهش قابل توجه اعزام ها خواهیم بود.

معاون درمان دانشکده در پایان یادآور شد: عملیات احداث ساختمان آنژیوگرافی توسط خیّرین نیشابوری و تجهیز و دریافت دستگاه آنژیوگرافی از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار