تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز پاکدشت

پاکدشت (پانا) - با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، یادواره الگوهای بصرت، مقاومت و تقدیر از خانواده شهدا و جانبازان فرهنگی شهرستان پاکدشت با هدف زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز پاکدشت

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، در این مراسم که در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد، از خانواده شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و نیز دانش‌آموزانی که پدران آنان به افتخار جانبازی بالای ۵۰ درصد نائل‌ آمده‌اند، تجلیل شد.

سیداصغر میرقاسمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در این مراسم گفت: شهرستان پاکدشت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، ۵۷ دانش آموز و ۱۷ معلم شهید تقدیم اسلام کرده تا جامعه فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان ثابت کنند که هر جا نظام به وجود آنان نیاز دارد، این قشر عظیم و تأثیرگذار، در صف اول دفاع از ارزش‌های اسلامی قرار دارند.

وی افزود: امروز فرهنگ ایثار و شهادت، مهمترین راه در خنثی کردن توطئه نرم دشمنان قسم خورده‌ای است که آینده‌سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده، دانش‌آموزان باید بدانند که آرامش و امنیت امروز خود را مدیون ایثار و فداکاری همکلاسی‌ها و معلمان خود هستند و در سایه توجه به این فرهنگ است که می‌توانند آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی رقم بزنند.

میرقاسمی تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی در طول مبارزات مردم علیه رژیم ستم‌شاهی و دوران هشت سال دفاع مقدس، با درک صحیح از شرایط کشور، سنگر تعلیم و تربیت را با سنگر نبرد حق علیه باطل گره زدند تا ارزش‌های اسلامی حفظ شود.

وی اظهار کرد: امروز دشمن تلاش دارد تا با شبیخون فرهنگی، هویت آینده‌سازان ایران اسلامی را سلب کند؛ ولی زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا که ارزش آن به فرموده رهبر معظم انقلاب، کمتر از شهادت نیست، می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

میرقاسمی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های جوانان و نوجوانان اول انقلاب، بصیرت و دشمن شناسی آنان بود که این اصل مهم با همراهی روحیه شهادت‌طلبی موجب شد تا دشمن نتواند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را اشغال کند.

وی افزود: امروز نیز برای آن که بتوانیم دشمن را در رسیدن به اهداف خود که همان ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است ناکام کنیم، لازم است تا دانش‌آموزان نسبت به ارتقاء علم و آگاهی و بصیرت خود اهتمام لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار