یخ‌زدگی ۱۰۵۰ کنتور مشترکین آب و فاضلاب در زنجان

زنجان (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت طی سال گذشته به علت کاهش شدید دما در استان زنجان یک هزار و ۵۰ کنتور آب مشترکین دچار یخ‌زدگی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
یخ‌زدگی ۱۰۵۰ کنتور مشترکین آب و فاضلاب در زنجان

به گزارش مهر، علیرضا جزءقاسمی با بیان اینکه طی سال گذشته به علت کاهش شدید دما در استان زنجان یک هزار و ۵۰ کنتور مشترکین دچار یخ زدگی شد، گفت: یخ زدگی تأسیسات بیشتر در مناطق باز شهری و کم تراکم در شهرک‌های جدیدالاحداث که کنتورها در فضای باز قرار دارند اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه هزینه هر کنتور یخ زده بیش از ۴۰۰ تومان تا دو میلیون تومان برای هر مشترک خسارت وارد می‌کند، اظهار کرد: طی سال گذشته این تعداد کنتور یخ زده بیش از ۶۰ میلیون به مشترکین هزینه تحمیل کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به اطلاع رسانی در خصوص حفاظت مشترکین از کنتورها اشاره کرد و گفت: با وجود تبلیغات و اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون شبکه استانی، اما مشترکین به هشدارها توجه نکرده و دچار یخ زدگی و ترکیدگی کنتور و تأسیسات شدند.

جزءقاسمی تاکید کرد: مشترکین نسبت به جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب اقدامات پوششی و گرمایشی را مد نظر قرار دهند.

وی راهکار جلوگیری از یخ زدگی را عایق بندی کنتور و تأسیسات اعلام کرد و گفت: با عایق بندی لوله‌هایی که در معرض هوای آزاد قرار دارند و استفاده از پوشش مناسب برای عایق بندی کنتورهای آب نظیر قراردادن کیسه‌های پر از خاک اره در محفظه کنتور، استفاده از پشم شیشه، پوشال، پارچه، گونی و الیاف مصنوعی می‌توان از یخ زدگی تأسیسات و کنتور محافظت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین شهرهای استان می‌توان از خسارت ناشی از این یخبندان به تأسیسات آب جلوگیری کرد و در صورت یخ زدگی کنتور آب، شهروندان از به کار بردن شعله مستقیم و یا ریختن آب جوش روی آن خودداری و فقط از حرارت غیرمستقیم مانند سشوار یا بخار برای رفع یخ زدگی کنتور استفاده کنند.

قاسمی یادآور شد: سامانه ۱۲۲ این شرکت به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و مشاوره لازم برای مشترکین است و در صورت بروز هر گونه حوادث و شکستگی با این سامانه تماس بگیرند و در این میان عایق بندی کنتور و تأسیسات آب یکی از روش‌های جلوگیری از یخ زدگی آب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار