مانور زلزله در 209 خانه هلال زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت همزمان با سراسر کشور مانور زلزله، پناه گیری و خروج اضطراری در 209 خانه هلال استان با شعار"ایران آماده" در سالروز زلزله بم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله در 209 خانه هلال زنجان برگزار شد

سید قاسم موسوی، در مراسم برگزاری مانور زلزله در سالن مدیریت بحران شهرداری زنجان افزود: به توجه به اینکه پنجم دی ماه به نام "روز ایمنی در برابر زلزله و هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی " نامگذاری شده تا حساسیت موضوع برای مسئولان سیاستگذاران، تصمیم گیران کشور و همه هموطنان تبیین شود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس می توانیم مردم را به درجه ای از حساسیت و آمادگی در برابر حوادث و بلایا برسانیم تا آسیب ها و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن کاهش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هر چه مسئولان و افراد تاثیرگذار و تصمیم ساز در کشور با عوارض حوادث مطلع شوند و در تصویب قوانین مرتبط و ضمانت اجرایی آن گام های موثری بردارند تا بتوانیم برای حوادیث که امکان پیشگیری دارد پیشگیری و برای حوادث غیرقابل پیشگیری نیز خسارت های حداقلی را داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز تلاش گسترده ای در آموزش همگانی که رسالت اصلی هلال احمر است، انجام می دهد.

وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت خانه های هلال، مدارس، مراکز آموزشی، دستگاه ها و نهادهای اجرایی در استان همه آموزش ها در همه سطوح پایه و تخصصی را ارائه می دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاقمندان به دریافت این آموزش ها می توانند با مراجعه به خانه های هلال و شعب هلال احمر استان از این آموزش ها به صورت رایگان بهره مند شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: با هدف آشنایی مردم با آمادگی، تمرین پناه گیری و خروج اضطراری در همه خانه های هلال استان زنجان با حضور اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان برگزار شد.

وی بر توجه مردم به آمادگی در برابر زلزله تاکید کرد و افزود: زلزله عامل طبیعی است که وقوع آن مشخص نیست و سازه های غیراستاندارد و خانه های غیرمقاوم موجب کشته و مصدوم شدن هموطنان می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: چنانچه از ساخت وساز در کنار گسل ها پیشگیری و این مهم مطابق با آیین نامه های مهندسی انجام شود موجب کاهش قابل توجه خسارت های جانی و مالی می شود.

موسوی تاکید کرد: هموطنان می توانند با مراجعه به سایتhttps://khadem.ir/ از آموزش های مورد نیاز بهره مند شوند. هلال احمر استان زنجان در ارائه آموزش پیشتاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار