احیای قراردادهای برجامی خرید هواپیما

تهران (پانا) - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت برنامه نوسازی صنعت هوایی خواست رئیس‌جمهوری است که با احتمال احیای برجام و رفع محدودیت‌ها قراردادهای خرید هواپیما نیز احیا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
احیای قراردادهای برجامی خرید هواپیما

به گزارش ایرنا، «محمد محمدی بخش» در خصوص برنامه سازمان هواپیمایی برای نوسازی در صنعت هوایی با رفع محدودیت‌ها و احیای برجام، افزود: نوسازی ناوگان هوایی دستور رییس جمهور به سازمان هواپیمایی و یکی از بندهای حکم انتصاب رییس سازمان هواپیمایی نیز است.

وی با بیان اینکه حتما برنامه نوسازی در دستور کار است و به آن توجه خواهیم کرد، افزود: هنوز خواست ایران در خصوص برنامه هوایی خود در مذاکرات برجام پابرجا است و حتی هنوز قرارداهای خرید هواپیما لغو نشده و از نظر حقوقی به قوت خود باقی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند وارد مذاکره می‌شویم و منتظر نتیجه دور جدید مذاکرات هستیم که این بار روی مدل تامین مالی آن بحث داریم.

وی با بیان اینکه البته در توسعه صنعت هوایی فقط نگاه ما به برجام نیست، گفت: همین الان به صورت هفتگی نوسازی و ورود هواپیمای جدید را داریم. محدودیت سن برای ورود هواپیماها قایل شدیم و همزمان بخشی از پرنده‌های موجود را روزآمد و به تجهیزات روز دنیا مجهز می‌کنیم. رونق بخشی پروازهای داخلی و توسعه فرودگاه‌های داخلی در حال حاضر برنامه همزمان ما است.

تشدید تدابیر ویژه فرودگاهی همزمان با ورود سویه اومیکرون به کشور

محمدی بخش از اجرای کامل دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در حوزه هوانوردی و فرودگاهی خبر داد و افزود: هفته گذشته بازدید میدانی از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتم و همزمان تدابیر ویژه‌ای نسبت به گذشته برای افزایش کنترل پروتکل های بهداشتی اتخاذ شد.

وی از افزایش گیت‌های ورودی با هدف کوتاه کردن صفوف، انجام غربالگری، پایش وضعیت مسافران، انجام فاصله گذاری، هوشمندی سازی و انتقال مسافران مشکوک به مجموعه هتل فرودگاهی خبر داد و گفت: غربالگری صحیح در بدو ورود مسافران بهترین روش کنترل است و تجربه دوسال اخیر نشان داده است هر چقدر در این حوزه دقیق تر عمل کردیم کمتر با مشکل مواجه شدیم.

وی از همکاری سازمان هواپیمابی با پروتکل‌های ستاد کرونا خبر داد و گفت: تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم و تاکنون نیز محدودیتی در اجرای دستورات وزارت بهداشت قائل نشدیم. با توجه به واکسیناسیون گسترده مردم امیدواریم کمترین میزان آسیب را از سویه اومیکرون داشته باشیم.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: بخش هوایی کمترین میزان ورود مسافر را دارد و پایش‌ها باید در سایر بخش ها با استاندارد بخش هوایی انجام شود.

وی تاکید کرد: همچنان مسافران پروازهای کانکشن از کشورهای آلوده، مجوز ورود به کشور را ندارند و مرزبانی در فرودگاه در حال انجام است.

اروپا تعهدات خود را نسبت به پشتیبانی از هواپیماهای برجامی انجام نداد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری هم نین در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت هواپیماهای برجامی افزود. بخشی از هواپیما در مراحل چک سنگین به سر می برند و مجددا به چرخه پرواز خواهند پیوست با این حال به قطعات برای تعمیر هواپیماها نیاز داریم اما شاهد هستیم اروپا به تعهدات خود در زمینه پشتیبانی از هواپیماهای برجامی عمل نمی کند.

رضایت ایکائو از همکاری ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شکایت خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراین به ایکائو اظهار داشت: ایران در پرونده هواپیمای اوکراینی، کامل‌ترین همکاری را با ایکائو داشته و فراتر از قوانین و مقررات با تیم‌ها و کشورهای ذینفع در این حوزه همکاری داشتیم و به طور مرتب و مستمر این همکاری‌ها ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران فراتر از مقررات و موضوعات به این پرونده و همکاری با تیم‌ها کمک کرده است، گفت: ایکائو از میزان همکاری ایران در پرونده هواپیمای اوکراین اظهار رضایت کرده و همکاری در اعزام کارشناس، پرسش و پاسخ‌ها ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره شکایت خانواده‌های قربانیان اوکراین از سازمان هواپیمایی به ایکائو تاکید کرد: هر فرد و نهادی می‌تواند از منظر خودش به ایکائو شکایت داشته باشد و ایکائو هم این شکایات را ثبت می‌کند و ایران بر اساس مقررات بین‌المللی، به این شکایات رسیدگی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار