چرا سناریوی ضد انقلاب در اصفهان جواب نداد؟

تهران (پانا) - صبر و بصیرت مردم و کشاورزان اصفهان در ماجراهای اخیر اجازه موج‌سواری ضد انقلاب در تجمعات اعتراضی در موضوع آب را نداد و با وجود تلاش دشمنان، این تجمعات به بی‌راهه نرفت.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
چرا سناریوی ضد انقلاب در اصفهان جواب نداد؟

به گزارش نورنیوز، از حدود یک‌ماه پیش که کشاورزان اصفهانی در خصوص موضوع خشکسالی و مشکلاتی که دست به گریبان آن شده‌اند در بستر خشک زاینده‌رود دست به اعتراض زدند، اتفاقاتی رقم خورد که تحلیل و بررسی آن نکات مهمی را متذکر می‌شود.

این تحصن اعتراضی خودجوش که از همان ابتدا با حضور مقامات کشوری و استانی در میان کشاورزان و پاسخ‌گویی به مسائل آن‌ها و همچنین حمایت نهادهای انتظامی-امنیتی و پوشش کامل رسانه‌های رسمی همراه بود، تصویری از یک اعتراض مدنی را به نمایش گذاشت.

در خلال این تحصن‌های چند روزه گرچه جریانات ضد مردمی و ضد انقلاب تلاش گسترده‌ای برای بر هم زدن نظم و آرامش معترضین و ایجاد تقابل میان آنان و نیروهای انتظامی معمول داشتند اما مراقبت و تاکید حاضرین بر اعتراض مدنی و غیر سیاسی، مانع فرصت‌طلبی و سوء استفاده جریانات معاند شد.

در این میان گرچه رسانه‌های معاند همه ظرفیت‌های خود را بسیج نموده و با انتشار تصاویر تقطیع شده، روایت‌های دروغین از آنچه در حال وقوع بود نشان دادند اما صبر و بصیرت مردم مانع از ایجاد انحراف در مسیر اعتراض صنفی و ناکامی ضد انقلاب شد.

همین مسئله در ادامه موجب شد تا در آخرین شبی که معترضین در حال جمع‌آوری چادرهای خود بودند، عناصر اجیر شده جریان نفاق و ضدانقلاب تیر آخر خود را رها کرده و با آتش زدن این چادرها فضا را ملتهب و به درگیری مستقیم با نیروهای انتظامی بکشانند.

طبیعی بود که در این شرایط همان نیروهای امنیتی و انتظامی که خود را موظف به حمایت از اعتراضات آرام کشاورزان می‌دانستند در مواجهه با اغتشاش‌گران نیز به وظیفه خود عمل کرده و مانع آشوب‌گری آنان شوند.

همراهی و اعتماد مردم و کشاورزان در طول یک ماه گذشته و در کلیه عرصه‌ها مثال‌زدنی بود.

ضد انقلاب ناامید از ایجاد رخنه در صف مستحکم مردم متدین اصفهان، آخرین تلاش فراگیر خود را با اعلام فراخوان برای تجمع در جمعه گذشته و راه‌اندازی فتنه جدید به کار برد اما در این مرحله نیز نتوانست به اهداف خود دست یابد.

خطه اصفهان همواره و در در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی از مبارزات ضد رژیم ستم‌شاهی، پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه با تجزیه‌طلبان و حضور فعال، پرشور، پیش‌رو و مجاهدانه در دفاع مقدس گرفته تا حضور فعال در تثبیت انقلاب با حضور مردمی در صحنه‌های مختلف و ناکام گذاشتن ضد انقلاب (منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، سرویس‌های جاسوسی و...) در تجمعات اخیر، نشان داد که از صبر و بصیرت لازم برای پاسداری از امنیت و ثبات در کشور برخوردار است.

همین صبر و بصیرت مردم و کشاورزان اصفهان بود که در ماجرای اخیر نیز اجازه موج‌سواری ضدانقلاب در تجمعات اعتراضی در موضوع آب را نداد و با وجود اینکه تمام شبکه‌های ماهواره‌ای، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به خارج‌ تلاش کردند این تجمعات را به بی‌راهه ببرند اما مجددا امیدشان، ناامید شد.

کشاورزان اصفهانی که محور اولیه تجمعات اعتراضی در موضوع آب بودند اگرچه نسبت به برخی تبعیض‌ها و مدیریت‌های غلط در گذشته به صورت جدی اعتراض داشتند اما چون همه ادوار تاریخ پر عظمت حضور این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی، نشان دادند که هرگز اجازه نخواهند داد که یک چالش خانوادگی به موضوعی برای سوء استفاده بیگانگان و دشمنان تبدیل شود.

به قطع می‌توان رخدادهای هفته گذشته در اصفهان را آزمون بزرگی برای مسئولین کشور و مردم نجیب و قدرشناس اصفهان دانست.

وقایع اصفهان که ریشه آن وجود برخی مشکلات و نارسایی‌های ناشی از تغییرات اقلیمی و همچنین سوء مدیریت‌ها در گذشته بود، به عرصه‌ای برای شنیدن حرف مردم و پاسخگو بودن مسئولین از یک‌سو و صبر و بصیرت مردم از سوی دیگر تبدیل شد.

بدون شک مهمترین رکنی که می‌تواند کشور را از گردنه‌های سخت و مدیریت چالش‌های اقتصادی و اجتماعی به سلامت عبور داده و دشمنان کشور را با شکست مواجه سازد شکل‌گیری مفاهمه و همکاری مشترک دولت و مردم برای فائق آمدن بر مشکلات است.

این بار هم مردم اصفهان با هوشمندی، درک بالا و احساس مسئولیت، پایه‌گذار تعاملی سازنده شدند که امید است با تلاش مستمر مسئولین ذیربط و تداوم همکاری مردم به ثمر بنشیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار