نوری: «مهارت‌های عملی و کاربردی» را جایگزین تئوری‌ها کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار اعضای هیات مدیره مجمع خیّرین کشور، با تأکید بر این موضوع که شاخص‌های درونی و بیرونی آموزش و پرورش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفت باید در بحث مردمی‌سازی آموزش و پرورش بیش از پیش جدی بود؛ زیرا اثر کار خیرین بیش از سایر کارها و سرمایه‌گذاری‌هاست.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نوری: «مهارت‌های عملی و کاربردی» را جایگزین تئوری‌ها کنیم

یوسف نوری در دیدار با اعضای «هیات مدیره مجمع خیرین کشور» که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: اغلب اوقات به داشتن حال و هوای خیرین غبطه می خورم چرا که از برکات کارهای خیر، زندگی انسان دارای برکات می شود و باید امر خیری را با چشم دل ببینیم و در باره آن قضاوت کنیم.

نوری تصریح کرد: مدیران باید به «کارهای مشارکتی و خیری» معتقد باشند و این موضوع باید یکی از شاخصه های انتخاب مدیران باشد.

وی ادامه داد: باید «مهارت های عملی و کاربردی» را جایگزین تئوری ها کرد تا دانش آموزان از دوران تحصیل با مشاغل مختلف آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارزش «گردشگری» در کشور کمی بیش از 2 درصد است و این موضوع تأثیر مطلوبی در اشتغال ندارد.

وی بیان کرد: خدمات آموزشی، خدمات سلامت، خدمات مذهبی، آزادی زندانی ها و ... از جمله فعالیت های دهگانه حوزه خیری است.

عضو کابینه دولت مردمی، اظهار کرد: امیدوارم این دیدار زمینه شتاب گرفتن فعالیت های خیرین را فراهم کند؛ چرا که اثر کار خیرین بیش از سایر کارها و سرمایه گذاری هاست.

نوری اضافه کرد: شاخص های درونی و بیرونی آموزش و پرورش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و ما در بحث مردمی سازی آموزش و پرورش بیش از پیش جدی هستیم.

شایان ذکر است؛ در این نشست بخش هایی از «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» در حوزه مسئولیت سایر دستگاه ها در قبال آموزش و پرورش بررسی شد و پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و مجمع خیرین کشور که مقرر است در نشست آینده به امضای طرفین برسد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار