جشنواره تئاترسردارآسمانی ظرفیت برگزاری در سطح بین المللی را دارد

تهران (پانا) - جلسه هماهنگی مدیران جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در کرمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تئاترسردارآسمانی ظرفیت برگزاری در سطح بین المللی را دارد

به گزارش روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس،در ابتدای این جلسه محمدرضا علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در برگزاری دو دوره پیشین این جشنواره گفت: برگزاری 2 دوره قبلی این جشنواره در مزار سردار حال و هوایی معنوی را در استان ایجاد کرد که اثرات آن هنوز هم مشهود است. امسال نیز در 3 بخش خیابانی، نمایشنامه نویسی و رادیو تئاتر شاهد حضور گروه های متعهدی هستیم.
امید داریم از ابزار این هنر برجسته و فاخر یعنی تئاتر برای معرفی ابعاد شخصیتی این سردار عزیز که مولفه¬های متعددی داشتند و تفکرشان تبدیل به یک مکتب شد استفاده کنیم. ما وظیفه داریم از این هنر ارزشمند در تبیین روش و منش سردار حمایت کنیم. وقتی کارگردانی با موضوع سردار کاری انجام می¬دهد، می¬تواند در سراسر کشور جاری و ساری شود و در جامعه تاثیرگذار باشد.
علیزاده افزود: امید داریم میزبان شایسته و خوبی برای گروه¬های نمایشی از سراسر کشور باشیم و بخشی از زحمات برنامه¬ریزی این جریان سازی را که توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته را پوشش دهیم.این رویداد می تواند ظرفیت بین المللی را داشته باشد و به عنوان یک کار ماندگار در سطح کشور در خصوص سردار سلیمانی باقی بماند.
حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در ادامه طی سخنانی گفت: از اولین دوره تا این جشنواره که سومین دوره آن است حضور سردار سلیمانی در جای جای این جشنواره حس می¬شود و به جرات می-توانم بگویم که اولین رویداد فرهنگی هنری پس از شهادت سردار بود که در سطح وسیع ملی برگزار شد.واقعاً فکر نمی¬کردم که در چهلم سردار در کرمان بتوانیم این رویداد را برگزار کنیم اما کاملاً به صورت خودجوش و با مجاهدت دوستانم در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مسئولان دغدغه مند استان کرمان کارها جلو رفت و خداروشکر همه فعالیت ها در قالب حرفه¬ای خودجوش قوام و گسترش یافت.
نیلی گفت: این شخص بزرگوار انقدر جای کار دارد که می¬تواند در حوزه مقاومت و جریان سازی جبهه مقاومت کار تولید شود. تئاتر قطعاً بیشتر از سینما موضوعیت دارد و با بدنه اجتماعی مردم می تواند پیوند بیشتری داشته باشد. بدین منظور، تئاتر خیابانی را در دستور کار گنجاندیم که با آحاد مردم و اقشار گسترده¬تری ارتباط برقرار کنیم.نیلی در پایان بر تسریع در روند اجرای امور در کرمان و سهولت اسکان و پذیرایی مناسب از موعوین تاکید کرد.
توحید معصومی مشاور عالی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ،حامد محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
امیر کلاته معاون اجرایی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در این جلسه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار