حشره جدید در سبزوار کشف شد

تهران (پانا) - یک نوع حشره جدید در سبزوار کشف شده و توسط اساتید دانشگاهی مربوطه در این شهرستان ثبت شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حشره جدید در سبزوار کشف شد

عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: نام گونه جدید معرفی شده Electogena sartorii است که برای نخستین مرتبه در دنیا توسط پژوهشگران ایرانی توصیف و به ثبت رسید.

علیرضا کیخسروی با اشاره به اینکه گونه جدید معرفی شده بومی مناطق شمالی ایران است، اظهار کرد: لارو تعداد قابل توجهی از حشرات، آبزی است و دوره لاروی خود را در آب می‌گذرانند که به این گروه کف‌زیان می‌گویند. این لاروها در ارزیابی کیفیت آب بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر حضور این لاروها برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار آب شیرین بسیار حیاتی است و در چرخه‌های غذایی رودخانه‌ها یا همان آب شیرین از عناصر کلیدی به شمار می‌آید.

کیخسروی با اشاره به اینکه پژوهش مذکور حاصل فعالیت‌های هشت ساله‌اش در دانشگاه حکیم سبزواری است، گفت: این پژوهش با همکاری دکتر رستگار و همچنین دانشجوی ارشد بنده، مینا موذن، انجام شده و نتایج آن در مجله Zootaxa که از مجلات کلاسیک و خوب حوزه جانورشناسی است، به چاپ رسیده است.

عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: با توجه به آنکه تخصص من تکامل سخت پوستان به خصوص در حوزه آب شیرین بود، از ابتدای ورود به دانشگاه اندکی مسیر تحقیقاتی خودم را تغییر داده و مطالعه روی گروهی از این کف‌زبان ها که نیم روزه نام دارند، شروع کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار