رگبار و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز دوشنبه ۱۵ آذر در برخی نقاط کشور رگبار باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رگبار و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

بر این اساس، امروز (۱۵آذر) با گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور در مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در ارتفاعات بارش برف و بعد از ظهر در شرق و شمال شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد. سه شنبه(۱۶آذر) جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور حاکم است.

بعدازظهر چهارشنبه(۱۷آذر) در آذربایجان غربی، کردستان و آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید و افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

روز پنجشنبه (۱۸آذر) علاوه بر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و آذربایجان شرقی در کرمانشاه، همدان، زنجان و اردبیل نیز رگبار باران گاهی وزش با شدید و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.

روز جمعه (۱۹آذر) در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و در مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان وزش باد پدیده غالب خواهد بود.

از بعدازظهر سه شنبه (۱۶آذر) تا پنجشنبه (۱۸آذر) افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل تهران، کرج، اصفهان و مشهد افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

آسمان تهران فردا (۱۶آذر) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۷ آذرماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱۵و ۱۶ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۸و۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز و همدان با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار