در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

پخش نشدن «87 متر» سیاسی نیست

پخش «۸۷ متر» در انتظار خوش‌قولی کیانوش عیاری است / تغییر نام چندباره «۸۷ متر» سیاسی نیست/ کیانوش عیاری طلب خاصی از شبکه یک ندارد

تهران (پانا) - ماه‌ هاست که مخاطبان ثابت تلویزیون که سریال‌های شبکه‌های مختلف را رصد می‌کنند در انتظار پخش سریال پرسروصدای تلویزیون با عنوان «87 متر» هستند و علی‌رغم اینکه از مردادماه صفحه رسمی این سریال اعلام کرده که این سریال قرار است از شبکه یک پخش شود اما همچنان سریال‌های مختلف در پی هم می‌آیند و پخش می‌شوند و جای «87 متر» در سریال‌های شبانه شبکه یک خالی است، اما یک مقام مطلع در صدا وسیما عنوان می‌کند که پخش این سریال نه به دلایل سیاسی بلکه به دلیل بدقولی‌های «کیانوش عیاری» به تعویق می‌افتد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پخش نشدن «87 متر» سیاسی نیست

اعظم پویان - بعد از پایان فصل تابستان و درزمانی که قرار بود سریال «87 متر» کیانوش عیاری بعد از 4 سالی که از تولید آن می‌گذشت از شبکه یک پخش شود، این شبکه تصمیم گرفت مجموعه «افرا» به کارگردانی «بهرنگ توفیقی» را پخش کند. «افرا» از سریال‌های پرمخاطب شد و البته در آن زمان حدس و گمان‌ها بر این بود که شاید انجام مراحل فنی این سریال طول کشیده و همین منجر به تعویق افتادن سریال کیانوش عیاری شده است.
خبری از پخش «87 متر» در شبکه یک نیست
بعد از پخش «افرا» هم باز خبری از «87 متر» نشد و سریال «چادر گلدار» که یک سریال اپیزودیک 6 قسمتی بود، پخش شد. درنهایت پاییز شبکه یک هم با سریال پرطرفدار «زیرخاکی» گذشت و حالا با تمام شدن این سریال روابط عمومی شبکه یک سیما خبر از پخش یک مینی سریال به نام «خط مقدم» داد که از یک‌شنبه 14 آذرماه در 4 قسمت از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی «شهریار بحرانی» و تهیه‌کنندگی «مجید حقی» به بخشی از دوران حساس و پرالتهاب سال‌های ۶۳ تا ۶۵ دفاع مقدس می‌پردازد و محوریت آن درباره شهید طهرانی مقدم است. حسین عارف، حسام حسنی، بهراد رحمانی، آفرین عبیسی، غزاله اکرمی، بهزاد خلج و عطاالله سلیمانیان در این مجموعه نمایشی بازی کرده‌اند.
بدقولی‌های مکرر سریال را از کنداکتور شبکه یک خارج کرده است
این در حالی است که مدتی قبل کیانوش عیاری کارگردان سریال «87 متر» در گفت‌وگو با پانا ضمن اینکه اعلام کرده بود مایل نیست درباره تعویق زمان پخش این سریال نظری بدهد تا شائبه‌ای پیش نیاید و به روند پخش سریال آسیبی نرسد، گفته بود بلافاصله بعد از اتمام «زیر خاکی» این سریال پخش خواهد شد، اما یک منبع آگاه در صدا و سیما علت به تعویق افتادن‌های مکرر پخش سریال «87 متر» را به دلیل بدقولی کیانوش عیاری عنوان کرد و به پانا گفت: «چندین بار این فیلم در کنداکتور قرار گرفته است تا در ماه‌های مختلف پخش شود. درواقع از یک سال قبل این کار انجام شده و چندین بار به آقای عیاری زمان داده شد ولی کار کامل نرسید. بعدازاین بدقولی‌های مکرر نمی‌شد سریال به پخش برسد و بعد منتظر قسمت‌های بعدی این سریال بمانیم.»


کامل شده سریال به شبکه یک نرسیده است
وی درباره اصلاحات مورد نیاز این فیلم گفت: «صدا، موسیقی و اصلاح رنگ این سریال هنوز کار دارد و کامل شده کار به دست صداوسیما نرسیده است. هر کاری برای پخش در تلویزیون نیاز به یک بررسی نهایی پخشی هم دارد این فیلم هنوز به آن مرحله هم نرسیده است.»
این منبع آگاه با اشاره به اینکه برای پخش این سریال از شبکه یک حداقل باید 30 قسمت آن تمام و کمال آماده شده باشد تا پخش آن شروع شود، اظهار کرد: «بخشی از کار که آقای عیاری به تلویزیون تحویل داده‌اند با دیده اغماض پذیرفته شده است اما از آنجاییکه بدقولی‌های ایشان زیاد بوده، اطمینانی وجود ندارد تا آخرین قسمت حتماً به دست شبکه یک برسد و درنتیجه فعلاً در کنداکتور پخش قرار نگرفته است. گاهی پیش می‌آید که اگر تهیه‌کننده 2 یا حتی 5 قسمت هم تا قسمت پایانی داشته باشد، برای آنتن رفتن یا نرفتن آن تدبیر می‌شود اما در مورد آقای عیاری بعد از بدقولی‌های زیادی که داشته‌اند مطمئن نیستیم کار تا انتها برسانند.»
پراکنده‌کاری در ساخت سریال «87 متر»
وی با اشاره به پراکنده‌کاری‌های سریال «87 متر» و اینکه تدوین گر فیلم دو بار تغییر کرده است، گفت: «ممکن است آقای عیاری بگویند، سریال آماده است، اما چنین نیست زیرا این کار به لحاظ تصویری آماده نیست و صرفاً کار مونتاژی تحویل داده شده ولی صداگذاری و بررسی‌های فنی این‌چنینی نیاز به اصلاح دارد که وی هنوز به شبکه نرسانده است.»


تغییر نام چندباره «87 متر» سیاسی نیست
این منبع آگاه درباره تغییر اسم چندباره این سریال و ارتباطش با شایعات سیاسی بودن این فیلم گفت: «عموماً منتقدین با هر کاری که اسم کیانوش عیاری روی آن باشد، فرامتنی و نمادین برخورد می‌کنند وگرنه موضوع فیلم اصلاً سیاسی نیست. اینکه حالا متراژ ساختمان 88 متر باشد یا 87 متر یا 100 متر در محتوا تغییری ایجاد نمی‌کند، زیرا موضوع فیلم اصلاً سیاسی نیست. این فیلم درباره این است که چند نفر یک ساختمانی را می‌خرند و بعداً متوجه می‌شوند که این ساختمان به چند نفر فروخته شده است. به همین دلیل برای اینکه فرامتنی به این فیلم نگاه نشود گفته شد که عنوانش «87 متر» شود. اصلاحات معمولی که ممکن است در هرکاری باشد در این کار هم انجام می‌شود ولی اصلاً نگاه به این کار سیاسی نیست و تغییر اسم برای این بود که برداشت سیاسی از فیلم نشود.»
پخش «87 متر» در انتظار خوش‌قولی کیانوش عیاری است
این منبع آگاه با اشاره به اینکه در هرکاری حتی کار کیانوش عیاری ممکن است نکاتی حذف یا اضافه شود، گفت: «پخش این سریال از تلویزیون منتظر خوش‌قولی آقای عیاری است. اگر این کار تحویل داده شده بود اصلاً کار «افرا» پخش نمی‌شد. فیلم «87 متر» در کنداکتور بود اما کار به‌طور کامل به شبکه نرسید و البته 4 سال زمان زیادی است که برای ساخت این سریال صرف شده است.»

کیانوش عیاری طلب خاصی از شبکه یک ندارد
وی درباره مسائل مالی این فیلم گفت: «آقای عیاری از تلویزیون طلب خاصی ندارد اما چون کار را طولانی کرده‌اند قطعاً خودشان متضرر شده‌اند و ممکن است سنوات به فیلمشان بخورد و حتی به وی پیشنهاد داده شده که کار را برسانند تا ارزیابی انجام شود و حساب‌وکتاب‌های مالی به سرانجام نهایی برسد.»
این منبع آگاه درباره سریال «خط مقدم» که از شب گذشته پخش آن آغاز شد گفت: «این یک سریال چند قسمتی است که تا آخر هفته احتمالاً پخش آن تمام شود اما اینکه آیا بعد از این سریال فیلم آقای عیاری پخش بشود یا خیر، منوط به این است که اعتماد شبکه توسط آقای عیاری جلب شود و شبکه مطمئن باشد وی کار را تا مقدار زیادی می‌رساند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار