طرح ساماندهی بازار خودرو دوباره به مجلس بازگشت

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان نوشت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل، به هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح ساماندهی بازار خودرو دوباره به مجلس بازگشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود نوشت:

نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل، به هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است و شورای نگهبان بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد از سوی این هیات را مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانسته و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال می‌کند.

بر همین اساس، شورای نگهبان با استناد به نامه رئیس هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام مجددا طرح ساماندهی صنعت خودرو را مغایر با سیاست های کلی نظام دانسته و آن را به مجلس بازگردانده است.

در نامه شورای نگهبان به رئیس مجلس شورای اسلامی، آمده است که طرح ساماندهی صنعت خودرو که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و ششم آبان ماه یک هزار و چهارصد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و باتوجه به اصلاحات به عمل آمده به شرح زیر اعلام نطر می گردد:

با توجه به نامه شماره ۱۰۱۳۴۲/۰۱۰۱ مورخ۱۴۰۰/۸/۲۶ رئیس هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نطام، که عینا به پیوست ارسال می گردد خصوص مغایرت این مصوبه با سیاست های کلی نظام، مصوبه در موارد مذکور نامه مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار