اصلاح محدودیت طبقه در مناطق جنوب شهر تهران

تهران (پانا) -معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت به زودی با بازنگری در آیین نامه ها مقداری از محدودیت های تعداد طبقات برای ساخت و ساز در مناطق جنوب شهر را حذف خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح محدودیت طبقه در مناطق جنوب شهر تهران

به گزارش مهر، حمیدرضا صارمی امروز در یک برنامه تلویزیونی گفت: در بافت فرسوده و کوچه هایی با عرض ۶ یا ۸ متر اجازه ساخت بیش از ۳ طبقه وجود ندارد که این امر هم برای ساخت و ساز صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: این در حالی است که در منطقه یک، در کوچه ده متری مجوز ساخت خانه ۱۰ یا ۱۵ طبقه را داده ایم اما زمانی که به مناطق پایین شهر میرسیم حاضر به ایجاد انعطاف در ضوابط نیستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران عنوان کرد: زمانی ساخت و ساز در بافت فرسوده صرفه اقتصادی دارد که حداقل مجوز ۵ طبقه داده شود لذا موانعی جدی داریم چراکه پروانه در مناطق جنوب شهر صرفه اقتصادی ندارد.

صارمی بیان کرد: ضوابط به ضرر پایین شهر است چرا که عرض کوچه های این مناطق نیز کم است. رئیس جمهور و شهردار تهران اعلام کرده اند که باید رویکرد خود را به سمت مناطق پایین شهر ببریم و این به معنای اعمال تسهیلات تشویقی در مناطق جنوبی شهر است.

وی عنوان کرد: در برخی از مناطق روزانه یک پروانه ساخت صادر می شود و با این حجم از بافت فرسوده، مدت زیادی طول میکشد تا این بافت اصلاح شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ابراز داشت: به زودی بازدیدهایی از مناطق جنوب شهر خواهیم داشت تا با استفاده از ظرفیت های شورای شهر، با بازنگری در آیین نامه ها مقداری از محدودیت های تعداد طبقات برای ساخت و ساز در این مناطق را حذف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار