نیما نکیسا در گفت‌وگو با پانا

برنده دربی تیمی است که تمرکز و جنگندگی بیشتری داشته باشد

عدم حضور تماشاگر انگیزه بازیکن را کم می‌کند / شانس پرسپولیس برای پیروزی در دربی بیشتر است

تهران (پانا) - رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال عوامل اصلی برتری در دربی را تمرکز و جنگندگی بالا می‌داند و معتقد است با این فاکتورها احتمالا پرسپولیس برنده دربی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۳۶۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برنده دربی تیمی است که تمرکز و جنگندگی بیشتری داشته باشد

نیما نکیسا در گفت‌وگو با پانا، درباره دربی شماره 97 شهر تهران که قرار است عصر امروز در ورزشگاه آزادی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شود، گفت: «دربی یک بازی کاملا متفاوت است که به هیچ عنوان به جایگاه و نتایجی که تیم‌ها کسب کرده‌اند ارتباط ندارد. در دربی تیمی برنده خواهد بود که اولا جنگنده باشد و دوم اینکه از تمام موقعیت‌های خود به نحو احسن استفاده کند. البته ممکن است در این بازی بازیکنان هر دو تیم انگیزه خود را از دست بدهند به این خاطر که دربی امسال بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود، فوتبال بدون تماشاگر معنا و مفهوم ندارد اما متاسفانه به دلیل شرایطی که الان حاکم است و سلامتی باید در اولویت باشد این بازی بدون تماشاگر است. طبیعی است که عدم حضور تماشاگران ممکن است انگیزه بازیکنان هر دو تیم را کاهش دهد.»

وی در مورد شرایط استقلال در آستانه دربی اظهار کرد: «به نظرم تساوی استقلال در چهار بازی گذشته دلیل بر این نیست که در این بازی هم نتیجه نمی‌گیرد؛ همانطور که گفتم این بازی ربطی به نتابج ندارد. استقلال از آن دسته تیم‌هایی است که امسال از بازیکنان خارجی خود بیشترین استفاده را برده و با تمرین بیشتر به هماهنگی رسیده است. من فکر می‌کنم این تیم نمایش خوبی داشته البته که برخی ایرادها وارد است اما به طور کلی خوب ظاهر شده است.»

پیشکسوت پرسپولیس همچنین به وضعیت پرسپولیس اشاره کرد و گفت: «پرسپولیس در بازی قبلی خود پیروز میدان شد و فکر می‌کنم به شرایط آرمانی نزدیک شد. متاسفانه تیم در ابتدای لیگ امسال انتظارات را برآورده نکرد اما بازی با نفت مسجد سلیمان و برتری برابر این تیم شرایط را تغییر داد. با وجود عدم ناهماهنگی که وجود داشت پرسپولیس بازی خوبی به نمایش گذاشت.»

رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال همچنین در مورد ساختار مدیریتی پرسپولیس عنوان کرد: «وقتی باشگاه سیستمی هدفمند و مدیریتی مشخص داشته باشد بازیکن و کادر فنی هم می‌داند مدیرعاملش چه کسی است و در این شرایط مدیریت باشگاه با تیم تطبیق بیشتری دارد. اکنون می‌بینیم وزیر ورزش برای مدیریت استقلال فردی بسیار کاربلد مثل مصطفی آجرلو را به کار گرفت. با وی کار کرده‌ام و اطمینان دارم با توجه به توانایی‌هایش و مدیریت کلان در سیستم باشگاهداری کشور می‌تواند وضعیت بهتری برای استقلال ایجاد کند. از طرفی این روزها می‌بینم مجید صدری عاشقانه برای پرسپولیس کار کرده و تمام تلاشش را برای بهبود وضعیت تیم به کار می‌گیرد.»

نکیسا خاطرنشان کرد: «باشگاه پرسپولیس باید هر چه سریعتر به لحاظ مدیریتی تعیین تکلیف شود؛ حق بازیکنان و سرمربی تیم است که بدانند با چه کسی طرف هستند و مدیریت باشگاه برعهده کیست؟! مجید صدری می‌تواند به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شود. شنیدم خیلی مواقع از جیب هزینه‌های تیم را تأمین می‌کند. خیلی خوب است هر چه سریع‌تر باشگاه پرسپولیس به ثبات مدیریتی برسد.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شانس تیم‌ها در بازی امروز چقدر است، عنوان کرد: «دربی کاملا غیرقابل پیش‌بینی است، به نظر من هر تیمی که تمرکز بالا و جنگندگی داشته باشد می‌تواند به عنوان برنده این دیدار از زمین مسابقه بیرون بیاید. با این شرایط فکر می‌کنم پرسپولیس شانس بیشتری دارد البته امیدوارم هر دو تیم در ابتدا نمایش قابل قبولی ارائه دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار