۶ خرمای ایرانی تاکنون ثبت جهانی شده‌اند

تهران (پانا) - وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد خرمای کبکاب و زاهدی طلایی از استان بوشهر، ثبت جهانی شدند و تعداد خرماهای ثبت شده ایران در دنیا به عدد ۶ رسید.

کد مطلب: ۱۲۳۶۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
6 خرمای ایرانی تاکنون ثبت جهانی شده‌اند

به گزارش ایرنا، سید مهدی میرصالحی، مدیرکل حمایت از مالکیت‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: ۶ واریته خرمای کشور شامل کبکاب و زاهدی طلایی بوشهر، استعمران خوزستان، پیارم حاجی آباد هرمزگان، ربّی سیستان و بلوچستان و مضافتی بم کرمان به ثبت جهانی رسیده‌اند.

وی بیان کرد: هیات وزیران مصوبه‌ای انجام داد که براساس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است محصولات صادراتی ایران را در سازمان جهانی مالکیت فکری زیر نظر سازمان ملل متحد به ثبت جهانی برساند.

میرصالحی ادامه داد: محصولاتی که در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت می رسد، شامل محصولات استراتژیک و صادراتی هستند و در زمان فعلی، ۵۵ محصول ایرانی در این سازمان به ثبت رسیده‌است.

وی اضافه کرد: در نظر داریم بر اساس دستورالعمل همه صادرکنندگان و تولید کنندگانی که می خواهند محصولات خود را صادر کنند به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خود مراجعه و درخواست بارکد کیو آر ( qr) بدهند و مجوز را از سازمان صمت بگیرند و پس از آن به سایت مرکز شماره گذاری کالا و خدمات مراجعه کنند و آن بارکد روی بسته بندی استفاده می شود.

میرصالحی یادآور شد: کسانی که از این بارکد برای صادرات استفاده می‌کنند می توانند از مشوق‌های صادراتی در سازمان توسعه تجارت و گمرک برخوردار شوند.

وی بیان کرد: وقتی محصولی با چنین بارکدی صادر و ثبت بین المللی می‌شود، ارزشمندی، اصالت و استراتژیک بودن آن را برای مصرف کننده مشخص می‌کند.

میرصالحی گفت: هر مصرف کننده ای تمایل دارد محصولی که استفاده می‌کند اصل باشد، بنابراین آن بارکد اصل بودن را برای مصرف کننده مشخص خواهد کرد.

وی ادامه داد: دادن این بارکد باعث می‌شود صادر کننده و تولید کننده تشویق شوند که محصول خود را فله‌ای نفروشند و به صورت بسته بندی و با بارکد به فروش برسانند.

مدیرکل حمایت از مالکیت‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برند فرایندی است که باید طی شود تا یک محصول بتواند در بازارهای داخلی و بین المللی جایگاه خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه داشتن بارکد موجب جلب اعتماد و اطمینان مشتری می‌شود اضافه کرد: خرما برای اینکه جایگاه اقتصادی و تجاری در بازارهای داخلی و بین المللی داشته باشد هم به لحاظ کمی و هم کیفی باید بازار پسند باشد.

میرصالحی افزود: این محصول باید از نظر کمیت، بازارهای جدید برای خود ایجاد و در عین حال بازارهای قدیم خود را حفظ کند و به لحاظ کیفیت، محصولی باشد که بتواند رضایت مشتری را جلب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار