مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۷۷ درصد مدارس استثنایی استان قزوین خیرساز است

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آئین تجلیل از دانش‌آموزان با شرایط ویژه پذیرفته شده در مراکز عالی در حضور سید جواد حسینی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت هم‌اکنون با کمک خیرین، ۷۷ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۷ درصد مدارس استثنایی استان قزوین خیرساز است

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آئین تجلیل از دانش آموزان با شرایط ویژه پذیرفته شده در مراکز عالی که با حضور سید جواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: انتظار ما این است مسوولان تعامل بیشتری با ما داشته و در ارائه خدمات مناسب به قشری با شرایط خاص توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: ضرورت های زندگی امروز موجب شده تا در تلاش برای ایجاد مقدمات زندگی و خدمات بهتر برای این قشر باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: تلاش ما این است دانش آموزان را به سمت مدارس تلفیقی هدایت کنیم چرا که این عزیزان باید در محیط های اجتماع با دیگران زندگی کنند و نیاز به زندگی اجتماعی و ارتباطات اجتماعی، می طلبد تا در فضای مدارس عادی و تلفیقی تحصیل کنند.

وی افزود: در بحث تامین نیروی انسانی توجه به مدارس استثنایی بسیار ویژه بود و تلاش کردیم در راستای عدالت آموزشی اقدام کنیم و با توجه به کمبودهای موجود، جهت دهی دانش آموزان به سمت مدارس عادی و تلفیقی است.

اصغری تصریح کرد: در ساخت برخی از مکان هایی که برخی از نیازهای این قشر را پوشش می دهد خیرین در کنار ما خدمات گسترده ای ارائه دادند و هم اکنون با کمک خیرین، ۷۷ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۳۸ دانش آموز با نیازهای ویژه، در استان وجود دارند که هزار و ۸۸ در ۵۹ کد واحد در ۲۸ مدرسه تحصیل می کنند و مقرر شده هزار و ۱۵۰ نفر از این دانش آموزان، در مدارس عادی تحصیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار