بحری‌زاده: بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی پیشتازان بر مبنای اسناد بالادستی بوده است

ارومیه (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی پیشتازان را بر مبنای اسناد بالادستی ضرورت تطبیق با این اسناد عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: بازمهندسی  اصول و فرآیندهای اجرایی پیشتازان بر مبنای اسناد بالادستی بوده است

اسماعیل بحری زاده در دوره آموزشی تدوین، بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی پیشتازان سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی افزود: از سال ۱۳۷۸ تاکنون که سازمان فعالیت خود را آغاز کرده است، ٣ سند مهم بالادستی تصویب و ابلاغ شده است. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست‌های تحولی مقام معظم رهبری که یک سال بعد از آن ابلاغ شد و بیانیه گام دوم انقلاب از این اسناد هستند.

وی با بیان اینکه سازمان باید با سیاست‌ها و شرایط جدید جامعه و نسل نو مطابقت هایی را در دستور کار قرار می‌داد، بیان کرد: در نشستی با ۲۶۰ نفر از مدرسان و صاحب نظران در قطب‌های چهارگانه کشور بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی پیشتازان سازمان دانش آموزی بررسی و انجام شد.

بحری زاده با اشاره به اینکه توجه به فلسفه این بازمهندسی بسیار مهم است، گفت: نتایج این موضوع نیز ارائه می شود و لازم است در دوره های آینده این مطالب به دانش آموزان منتقل شود.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول، پویایی سازمانی را در بر دارد، بیان کرد: اگر هر سازمانی بعد از ۲۰ سال تغییر و بازمهندسی نداشته باشد، نمی‌تواند به خواسته مخاطبینش جواب دهد، چرا که علم و تکنولوژی هر لحظه در حال تغییر است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی اضافه کرد: سازمان‌هایی که دوست ندارند متحول شوند اساسا سازمان‌های میرا نامیده می شوند و سازمان دانش آموزی باید پیشرو و پویا و زنده باشد.

وی با بیان اینکه در سازمان پیشرو، چشم انداز روشن و آرمان‌های مشخص و ترسیم شده مهم است، گفت: عملکرد این نوع سازمان‌ها قابل سنجش است و به توانمندی‌های خود آگاهی دارند و نباید فراموش کرد که عملکرد در این حوزه مهم اگر قابل سنجش نباشد، مخاطبین مان را از دست خواهیم داد.

بحری زاده با بیان اینکه دانش آموزان مخاطبین ما و ارزشمندترین سرمایه این سازمان هستند، ادامه داد: سازمان پیشرو باید مویرگی باشد و همه زنده باشند و اخلاقیات در آن موج بزند.

وی با بیان اینکه سازمانی که بازخورد می گیرد و تقدیر می کند، سازمان پیشرو است و لازمه آن بازمهندسی و حفظ خود در این عرصه است، گفت: تاکید مکرر بر واژه جوان در بیانیه گام دوم انقلاب که نشأت گرفته از عصاره اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب است، موجب شد تا برای این تحولات با انگیزه تر در سازمان گام برداشته شود.

دوره آموزشی یک روزه تدوین، بازمهندسی اصول و فرایندهای اجرایی پیشتازان سازمان دانش آموزی استان با حضور 120 مربی پیشتازان و با حضور مسوولان کشوری و استانی سازمان دانش آموزی و مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این دوره مربیان پیشتازان با فلسفه و موضوعیت بازمهندسی فعالیت ها و علل آن و نیز اهداف مرتبط آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار