استاندار تهران اعلام کرد:

تدابیر امنیتی در فرودگاه امام برای جلوگیری از ورود ویروس آفریقایی

تهران (پانا) - استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا ضمن تأکید بر لزوم تشدید مراقبت‌ها در فرودگاه امام خمینی (ره) برای جلوگیری از ورود جهش جدید کرونا ویروس در حاشیه این نشست درباره آمار دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و همچنین وضعیت آلودگی هوای تهران و شرایط بازگشایی ورزشگاه‌ها با حضور تماشاچی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تدابیر امنیتی در فرودگاه امام برای جلوگیری از ورود ویروس آفریقایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در جلسه مقابله با کرونای استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه شیب ابتلای کرونا در استان تهران در زمینه مراجعات سرپایی، بستری ها و فوتی ها کاهشی است، البته باید رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته شود و از هر گونه عادی انگاری پرهیز شود.

تدابیر امنیتی در فرودگاه امام برای جلوگیری از ورود ویروس آفریقایی

وی ادامه داد: در این جلسه نگرانی هایی نسبت به سویه جدید ویروس کرونا وجود داشت که در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد، با توجه به اینکه انتقال ویروس از سوی مسافرانی که تردد خارجی دارند، محتمل است یکی از مهم ترین مکان ها در این زمینه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است.

استاندار تهران تأکید کرد: در سطح فرودگاه امام تیمی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر شدند که تقویت این تیم مورد تاکید قرار گرفت تا تست کرونا از مسافرین انجام شود؛ همچنین سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی ملزم شدند تا افرادی که تست پی سی آر منفی ندارند را سوار نکنند.

منصوری سپس گفت: نیروی انتظامی نیز یگانی را در فرودگاه برای کنترل مراجعان مستقر کند و اگر تست مسافرین مثبت بود و مهمان خارجی باشند در هتل به هزینه خودشان قرنطینه می شود تا دوره را بگذرانند و اگر از هموطنان پی سی آر مثبت بودند در خانه هایشان قرنطینه می‌شوند.

برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگر منوط به تایید وزارت بهداشت

وی در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه عنوان کرد: به عنوان استانداری وظیفه تامین‌ نظم و امنیت ورزشگاه‌ را بر عهده داریم و رعایت پروتکل‌ها به عهده وزارت بهداشت است، با توجه به نکاتی که وزارت بهداشت مطرح کرده مصوبه امروز ستاد کرونای استانی مبنی بر این بود که در زمان برگزاری مسابقهات، وزارت ورزش و جوانان نسبت به درخواست مکتوب برای حضور تماشاگر و وزارت بهداشت نسبت به موافقت مکتوب با این موضوع اقدام کنند و تنها در این صورت مجوز حضور تماشاگر داده می‌شود.

گزارش ابتلای دانش آموزان به کرونا نگران کننده نیست

استاندار تهران در مورد وضعیت مدارس گفت: ۹۳ درصد مدارس استان استاندارد بازگشایی را کسب کردند البته این به معنای بازگشایی کامل نیست؛ بازگشایی ها داوطلبانه است و اکنون ۲۵ درصد دانش‌آموزان وارد مدارس شدند، البته مواردی در مدارس دیده شده که نگران کننده نیست و رعایت پروتکل ها در مدارس نیز مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا

محسن منصوری در حاشیه جلسه ستاد کرونا استان تهران در مورد افزایش شاخص آلایندگی هوا اظهار داشت: طبق دستورالعمل وقتی شاخص آلودگی هوا بالای ۱۵۰ و ناسالم برای همه گروه ها باشد جلسه اضطراری کاهش آلودگی هوا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هماهنگی برای برگزاری این جلسه انجام و تا ساعتی دیگر این جلسه در استانداری تهران برای اعمال محدودیت‌ها در مورد صنایع، تردد خودروها و غیره برگزار می‌شود.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در مورد گزارش مازوت سوزی تاکید کرد: حتی یک مورد گزارش مازوت سوزی به استانداری تهران تحویل داده نشده است.

منصوری سپس گفت: مقابله با مازوت سوزی وظیفه محیط زیست می باشد و اگر جایی بنا به ضرورت و در فاصله با تهران که بر آلودگی هوا تاثیر ندارد بنا به مازوت سوزی باشد باید با هماهنگی صورت گیرد و اگر برخلاف آن باشد واحد مربوطه پلمپ می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار