افزایش ۲۵ درصدی خدمات سرپایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی

تهران (پانا) - در نیمه نخست امسال، ۵۴ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۸۵ مراجعه به منظور دریافت خدمات سرپایی به مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در شش ماهه اول سال گذشته، ۲۵.۳ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۵ درصدی خدمات سرپایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر اساس بررسی‌های دفتر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان، ۱۳۸۵ مرکز درمانی ملکی به مراجعین خدمت ارائه کرده‌اند که ۷۵ مرکز آن بستری و ۳۱۰ مرکز آن سرپایی بوده است.

همچنین، از تعداد کل مراجعات سرپایی ۹۸.۵ درصد مشمول بیمه تامین اجتماعی، ۰.۱ درصد بیمه سلامت و ۱.۴ درصد مشمول سایر بیمه ها و بیماران آزاد بوده اند.

بر اساس این آمار، نسبت ویزیت سرپایی پزشکان متخصص به تعداد بیمار بستری مربوط به شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، برابر با ۲۰ بوده است و نشان می دهد به ازای ۲۰ بیمار ویزیت شده توسط پزشکان متخصص، یک بیمار در مرکز درمانی بستری و تحت درمان قرار می گیرد.

همچنین تعداد تخت فعال مراکز بستری اعم از بیمارستان و مراکز جراحی محدود از ۹۱۱۱ تخت در شش ماهه اول سال ۹۹، به ۸۹۹۵ تخت فعال در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ رسیده است که ۱.۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

گفتنی است، با توجه به جمعیت ۴۳ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۴۰۲ نفری بیمه شدگان تحت پوشش درمان سازمان تامین اجتماعی، ۰.۲ تخت فعال بستری به ازای هر ۱۰۰۰ بیمه شده تا پایان خرداد امسال اختصاص یافته است.

درصد اشغال تخت بیمارستان های ملکی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز نسبت به مدت زمان مشابه در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹، با افزایش ۱۸.۸ درصدی از ۵۰.۱ درصد به ۶۸.۹ درصد رسیده است.

این آمار نشان می دهد؛ تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹، افزایش ۷.۴درصد را نشان داده است که این افزایش بیشتر مربوط به موارد اعمال جراحی بزرگ بوده است.

در بخش بستری مراکز ملکی نیز، تعداد ۳۷۳ هزار و ۴۹۱ بیمار بستری و تحت درمان قرار گرفته اند که نسبت به شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ افزایشی در حدود ۲۳.۴ درصد را نشان می دهد.

همچنین مجموع زایمانها در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، برابر با ۵۲ هزار و ۶۷۱ مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

درصد زایمان سزارین در ۶ ماهه اول امسال به ۴۳.۶ رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹، کاهشی در حدود ۰.۲ درصد را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار