از سوی وزارت آموزش و پرورش؛

امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق پذیرفته‌شدگان کنکور فراهم شد

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش، امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق فارغ‌التحصیلی پذیرفته‌شدگان کنکور که شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند را فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق پذیرفته‌شدگان کنکور فراهم شد

وزارت آموزش و پرورش، جهت سهولت در فرآیند ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری و یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰، امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی در سامانه تائیدیه تحصیلی به آدرس الکترونیکی https://emt.medu.ir را از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۳ برای متقاضیان فراهم کرده است.

پذیرفته شدگان آزمون سراسری با مراجعه به سامانه تائیدیه تحصیلی به آدرس الکترونیکی https://emt.medu.ir و مشخص کردن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه» سوابق فارغ التحصیلی»، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه، به دانشگاه محل پذیرش خود را درخواست کنند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کد به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده، ازطریق سامانه kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیست.

فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۰ و قبل از آن، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام می شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خودمراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تائید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کنند.

۲- دانشگاه‌های محل پذیرش، ترتیبی اتخاذ کنند که بر اساس مدارک ارسالی به شیوه الکترونیکی، شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان را فراهم کنند.

۳- علاوه بر موارد فوق، اخذ تأییدیه تحصیلی (از طریق آدرس های الکترونیکی https://kemt.medu.ir برای استعلام گیرندگان و https://emt.medu.ir برای متقاضیان) و اصل مدرک دیپلم از کلیه پذیرفته شدگان، توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار