در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

پشت پرده صنعت نان در مستند «نان بی‌جان»

تهران (پانا) - مستند «نان بی‌جان» به کارگردانی رضا پُردِل مسائل و مشکلاتی که در صنعت نان کشور وجود دارد را بررسی می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پشت پرده صنعت نان در مستند «نان بی‌جان»

رضا پُردِل که با «نان بی‌جان» در بخش مسابقه مستندهای نیمه بلند پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به ساخت این فیلم گفت: با توجه به آمار و شواهد، مصرف نان در ایران بیش از کشورهای جهان است. این موضوع باتوجه به میزان تولید نان نسبت به جمعیت کاملا مشخص است. نان یکی از ارزان‌ترین محصولات بوده و روند رشد قیمت آن نیز آهسته اتفاق می‌افتد.

وی افزود: همین موضوع باعث شده تا نگاه و توجه به صنعت نان که کاملا هم دولتی است، جلب نشود. به همین دلیل در لایه‌های زیرین این محصول به ظاهر سالم اتفاقات به شکل دیگری در حال رخ دادن است و آسیب‌هایی را برای سلامت مردم جامعه و اقتصاد کشور در بردارد. سعی کردم در فیلمم این قضایا و دلایل پیش آمدن این موضوع را واکاوی و موشکافی کنم.

پُردِل در ادامه تاکید کرد: باتوجه به این قضیه فکر می‌کنم آمال و آرزوی همه مستندسازان ایرانی این باشد که فیلمشان در جشنواره سینما حقیقت به تماشا در بیاید.

کارگردان مستند «نان بی‌جان» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره احتمال نامزد یا برگزیده شدن فیلمش در بخش‌های جشنواره «سینما حقیقت» گفت: این مستند رویکرد ژورنالیستی دارد. در این مدل فیلم‌ها ما سعی می‌کنیم، مسئله‌ای را طرح کرده و آن مسئله را تا رساندن به مقصد پیگیری کنیم. فکر می‌کنم باتوجه به موضوعاتی که بر اساس موضوع در این فیلم ارائه دادیم، ممکن است در بخش پژوهشی و روایت، فیلم برای مخاطبان جذاب باشد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» 18 تا 25 آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار