برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان خراسان‌رضوی

مشهد(پانا)- بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان خراسان‌رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان خراسان‌رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم با بیان این که همه ساله این مانور در روز هشتم آذر ماه با هدف ایجاد آمادگی بیشتر در مواجهه با زلزله برگزار می شود، اظهار کرد: کشور ما با توجه به وجود گسل های فراوان از جمله مناطق زلزله خیز به شمار می رود، بنابراین تمامی آحاد جامعه باید به منظور کسب آمادگی بیشتر برای مواجهه با آن آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه مانورها نقش موثری در آماده سازی دانش آموزان برای حفظ ایمنی خود و انتقال این نکات آموزشی به بدنه جامعه دارد تصریح کرد: در کنار برگزاری این گونه مانورها مفاهیم و نکات آموزشی در این حوزه نیز در محتوای آموزشی مقاطع تحصیلی وارد شده است.

خدابنده با بیان اینکه مدارس با توجه به استانداردهای لازم در نظر گرفته شده از جمله ساختمان های ایمن نسبت به سایر ساختمان ها به شمار می روند افزود: دانش آموزان در برگزاری اینگونه مانورها می آموزند ابتدا خودشان را نجات دهند و در مکانی ایمن قرار بگیرند و پس از پایداری شرایط برای نجات جان دیگران اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور حفظ آمادگی و ارتقا سطح خدمت رسانی دستگاه های ارائه دهنده خدمات از جمله هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار