نماینده مردم اسدآباد در گفت‌وگو با پانا:

راهکارهای «نوری» به آموزش و پرورش کمک خواهد کرد

سوابق یوسف نوری وی را به انسان مطلع و باتجربه‌ای در حوزه آموزش و پرورش تبدیل کرده است/ طبق برنامه‌هایی که بررسی شده است وی می‌تواند از مجلس رای بگیرد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد طبق برنامه‌هایی که از یوسف نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بررسی شده است، وی می‌تواند رای نمایندگان را کسب کند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای «نوری» به آموزش و پرورش کمک خواهد کرد

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به معرفی «دکتر یوسف نوری» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: «وزارت آموزش و پرورش یک وزارت‌خانه بزرگ با هدف مهم تعلیم و تربیت است. یک وزارت‌خانه با شش معاونت بزرگ، ماموریت‌های مهم، سازمان‌های وسیع که هر کدام در حد یک معاونت هستند، ادارات کل و ... . بنابراین این وزارت‌خانه به وزیری نیاز دارد که خود از صف تا ستاد، سابقه فعالیت داشته داشته و برنامه‌هایش هم در راستای حل مسائل آموزش و پرورش باشد. یکی از دلایلی هم که دو گزینه قبلی رای نیاورند، به همین خاطر بود.»

وی ادامه داد: «وزارت آموزش و پرورش مشکلات زیادی در زمینه کمبود نیروی انسانی، معیشت معلمان، مشکلات مدارس و تشکیلات و ... دارد که آقای نوری با توجه به اینکه از بدنه آموزش و پرورش هستند و همه مدارج را طی کرده‌اند، طبق برنامه‌هایی که از وی بررسی کرده‌ایم، فکر می‌کنم هم بتواند از مجلس رای بگیرد و هم شاهد توفیقات ایشان در آموزش و پرورش باشیم.»

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی افزود: «یکی از ویژگی‌های خاص و قابل قبول ایشان این است که مراحل مختلف مدیریت را در آموزش و پرورش تجربه کرده است، از استان‌ها گرفته تا ستاد و حوزه‌های مختلف. همین ویژگی طبیعتا ایشان را به انسان مطلع و باتجربه‌ای در حوزه آموزش و پرورش تبدیل کرده است و به همین خاطر است که راهکارهایش هم به آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.»

«یوسف نوری» متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه ۷ آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار