افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس ایمنی و بهداشت محیط شرکت گاز اردبیل گفت مصرف گاز در استان اردبیل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در اردبیل

بابک فیضی، رئیس ایمنی و بهداشت محیط شرکت گاز اردبیل گفت: مصرف گاز در آبان ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد که ضروری است با توجه به محدودیت تولید گاز در کشور همه رعایت الگوی مصرف را مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: رعایت بهینه و منطبق بر الگوی مصرف مانع از قطعی گاز در ایام سرد سال خواهد شد و قطعاً مردم با کاهش یک درجه‌ای دمای ساختمان‌های خود می‌توانند تا ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

رئیس ایمنی و بهداشت محیط شرکت گاز استان ضرورت رعایت دمای رفاه را از سوی شهروندان در ایام سرد سال یادآور شد و گفت: دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در منازل دمای رفاه است و همشهریان باید از مصرف بی‌رویه گاز جلوگیری کرده و دستگاه‌های گرمایشی خود را روی این درجه تنظیم کنند.

فیضی افزود: با کمی دقت به راحتی می‌توانیم کاهش مصرف را در ایام سرد سال شاهد باشیم که یکی از این راهکارها خاموش کردن وسایل گازسوز در اتاق‌هایی است که در منازل بلااستفاده مانده است.

وی پوشیدن لباس گرم ضخیم را از دیگر راهکارهای مناسب در کم کردن دمای مصرفی گاز اعلام کرد و ادامه داد: نصب پرده‌های ضخیم در واحدهای مسکونی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان بالا نیز می‌تواند ما را در مصرف بهینه گاز کمک کند.

رئیس ایمنی و بهداشت محیط شرکت گاز استان بیان کرد: ما در استان اردبیل از شرایط آب و هوایی سردی برخوردار هستیم که هموطنان در کنار رعایت موارد ایمنی، باید در مصرف گاز نیز دقت کنند تا شاهد افت فشار گاز نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار