مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

ضرورت نظرسنجی از دانش‌آموزان بعد از اجرای مانور زلزله برای ارتقای اثربخشی آموزش‌های عملی

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تاکید بر همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در برگزاری مانور زلزله در مدارس گفت در صورتی که پس از انجام مانور زلزله در مدارس، اطلاعات دقیقی از میزان آموزش دانش‌آموزان و همکاران شرکت‌کننده در مانور احصا و میزان اثربخشی آموزش‌های عملی در قالب نظرسنجی از شرکت‌کنندگان سنجیده شود، قطعا در برگزاری موفق مانورهای بعدی موثر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت نظرسنجی از دانش‌آموزان بعد از اجرای مانور زلزله برای ارتقای اثربخشی آموزش‌های عملی

حمیدرضا رخشانی، در نشست هماهنگی برگزاری مانور زلزله اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت خوب ستاد مقابله با کرونا، حمایت رئیس جمهور و برنامه ریزی دقیق وزارت آموزش و پرورش بعد از گذشت 21 ماه مدارس با یک شیب ملایم و تدریجی به صورت حضوری بازگشایی شد.

وی افزود: از طرفی واکسیناسیون حداکثری دانش آموزان و معلمان نیز به این شرایط کمک کرد تا نگرانی آموزش و پرورش و خانواده ها نیز کاهش یابد و آموزش های حضوری مجدد ادامه یابد.

رخشانی با بیان اینکه هم اکنون تمامی مدارس استان با رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب به صورت حضوری فعالیت دارند، گفت: برای برگزاری مانور زلزله در تمامی مدارس استان آمادگی کامل وجود دارد ضمن اینکه در هر شهرستان، منطقه و ناحیه یک مدرسه برای برگزاری مانور محوری انتخاب خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: آموزش های مقابله با زلزله، باید مستمر باشد و به منظور ایجاد تغییرات در روش های مواجهه با حوادث صورت گیرد تا فرد بتواند فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه خود را هنگام وقوع زلزله، قبل و بعد از آن به درستی انجام دهد.

رخشانی افزود: در صورتی که پس از انجام مانور زلزله در مدارس، اطلاعات دقیقی از میزان آموزش دانش آموزان و همکاران شرکت کننده در مانور احصا و میزان اثربخشی آموزش های عملی در قالب نظرسنجی از شرکت‌کنندگان سنجیده شود، قطعا در برگزاری موفق مانورهای بعدی موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: هم در بستر شبکه شاد و هم به صورت حضوری این آمادگی وجود دارد تا محتوای آموزشی مورد نیاز برای برگزاری مانور زلزله در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی بر همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در برگزاری مانور زلزله در مدارس تاکید کرد و گفت: تمامی ارگان‌ها و دستگاه هایی که در حوادث و بلایای طبیعی در زمان حادثه حضور می‌یابند برای اجرای کامل این مانور باید دعوت شوند.

گفتنی است بیست و سومین مانور سراسری زلزله 8 آذر ماه به صورت همزمان با سراسر کشور در مدارس سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار