در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

پیش‌بینی یک نماینده از رای بالای مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

محمدصالحی: برنامه‌های نوری کلیشه‌ای نیست/ یوسف نوری از بدنه آموزش و پرورش و توانمند است/ نوری نگاهی متفاوت به مسکن، معیشت و رتبه‌بندی فرهنگیان و کیفیت آموزشی دارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ضمن پیش‌بینی رای بالای 60 درصدی نمایندگان به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، تصریح کرد رئیس‌جمهوری می‌دانست قطعا این گزینه می‌تواند مورد اقبال نمایندگان قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی یک نماینده از رای بالای مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

حسین محمدصالحی دارانی، نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به معرفی «دکتر یوسف نوری» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: «من با شخص آقای نوری صحبت کردم و روزمه ایشان را نیز مطالعه کردم. ایشان از بدنه آموزش و پرورش و فرد توانمندی هستند و با این توانمندی امیدوارم بتوانند در وزارت‌خانه آموزش و پرورش موثر باشند.»

وی با بیان اینکه یکشنبه پیش‌رو جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، اضافه کرد: «پیش‌بینی من این است که این بار نمایندگان رای خوبی به وزیر پیشنهادی خواهند داد.»

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «من با انتخاب ایشان موافق هستم»، بیان کرد: «وقتی شخصی از بیرون آموزش و پرورش می‌آید و برنامه‌ها را می‌بیند و دغدغه‌های این حوزه را مشاهده می‌کند، خواهد گفت من هم این‌ها را برطرف خواهم کرد، دغدغه‌هایی چون رتبه‌بندی، مسکن، معیشت معلمان و کیفیت فضای آموزشی و ... حرف‌ها گفته می‌شود اما در اجرا وقتی گیر می‌کنند و نمی‌دانند، کلیشه‌ای جواب می‌دهند؛ اما آقای نوری در صحبتی که با ایشان داشتم با توجه به اینکه اشراف کامل ذارند، قطعا در این مسائل نظرشان متفاوت است.»

وی تصریح کرد: «با توجه به همین اعتباراتی که وزارت‌خانه دارد اما ما انتظار داریم از نظر کیفیت فضاهای آموزشی در کل کشور، تعادلی ایجاد شود که در این زمنیه ایشان نظرات خوبی دارند.»

محمدصالحی همچنین پیشنهاد کرد شرکت‌ها، تعاونی‌های مختلف می‌توانند با مشارکت فرهنگیان، مسائل مربوط به معیشت و مسکن فرهنگیان را حل کنند.

این نماینده گفت: «آقای نوری متفاوت هستند و این تفاوت نگاه ایشان دیده می‌شود. برنامه‌های ایشان کلیشه‌ای نیست، برنامه دارند و می‌توانند موثر واقع شوند. ویژگی خاص ایشان این است که آقای رئیسی همان روز که نفر دوم رای نیاورند تا آخر وفت همان روز نفر سوم را معرفی کردند؛ یعنی گزینه ایشان آماده بوده است و می‌دانسته قطعا این گزینه می‌تواند مورد اقبال نمایندگان قرار گیرد.»

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه بیشتر نمایندگان موافق انتخاب آقای نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش هستند، گفت: «وقتی که ایشان حضور پیدا کرده و برنامه‌های خود را ارائه کنند، من فکر می‌کنم بالای 60 درصد نمایندگان موافق خواهند بود.»

حسین خسروی، دیگر عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا نیز درباره وریر پشنهادی آموزش و پرورش به پانا گفت: «من در حال رایزنی هستم و به دوستان آموزش و پرورشی سپرده‌ام تا یک جمع‌بندی مناسب از ایشان ارائه کنند. به نظر می‌رسد فضای مجلس درباره ایشان هنوز قابل پیش‌بینی نیست مخصوصا اینکه این هفته ما در حوزه انتخابیه بودیم و باید در اولین فرصت قبل از رای‌‌گیری با تحقیق درباره ایشان به نتیجه برسیم.»

«یوسف نوری» متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه ۷ آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار