در گفت و گو با پانا عنوان شد:

جزییات نشست تبیین بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در اهواز

اهواز (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش جزئیات نشست تبیین بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در اهواز را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جزییات نشست تبیین بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در اهواز

اسماعیل بحری زاده در گفت و گو با پانا، هدف از سفر خود به خوزستان را شرکت در جلسه آموزشی و توجیهی مدیران سازمان دانش آموزی شهرستان، مناطق و نواحی این استان عنوان کرد.

وی بیان کرد: «با توجه به تغییرات مهم و گسترده ای که در فعالیت های پیشتازان سازمان دانش آموزان، فعالیت های خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی در قالب باز مهندسی صورت گرفته است، نیاز بود که از نزدیک نقطه نظرات مدیران، مربیان و مدرسان سازمان را در خصوص این تغییرات بشنویم و ابهامات و سوالات آنها را در این خصوص پاسخ بدهیم.»

وی ادامه داد: «جلسه بسیار خوبی برگزار شد و امیدواریم تا پایان این نشست یک‌روزه، بتوانیم به تمامی اهداف آموزشی و توجیهی پیش بینی شده برای این برنامه برسیم. از سویی دیگر با توجه به اینکه در شب سالگرد رحلت مربی و مدرس سازمان دانش آموزی، زنده یاد مجید جعفری قرار گرفتیم، فرصتی پیش آمده تا از خانواده این مدرس فقید قدردانی کنیم و یاد و خاطره وی را گرامی بداریم. امیدوارم خداوند روح این مدرس پیشکسوت تشکیلات دانش آموزی پیشتازان را قرین رحمت بگرداند و به خانواده وی صبر و اجر عظیم عنایت کند.»

بحری زاده در پاسخ به این‌که آیا برنامه تبیین بازمهندسی در استان های سراسر کشور برگزار می شود، گفت: «بله. با توجه به اینکه برنامه تبیین بازمهندسی تشکیلات بر مبنای همسوسازی فعالیت ها با اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری است، لازم است در تمامی استان ها و شهرستان ها جلساتی به منظور تبیین اهمیت، ضرورت مهندسی و نحوه هدف گذاری های تربیتی در نسخه های تحولی تهیه شده در پیشتازان، مجلس و پانا برای متولیان، مجریان، مدیران و مدرسان برگزار شود. بر این اساس در بسیاری از استان های کشور برنامه ها و نشست های تبیینی و توجیهی طراحی شده که تعدادی از استان ها آن را برگزار کردند و برخی دیگر در روزها و ماه های آتی، نشست های تبیینی و توجیهی را برگزار خواهند کرد.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه سازمان دانش آموزی تا پایان سال چه برنامه ای برای دانش آموزان کشور با توجه به بازگشایی مجدد مدارس دارد، بیان کرد: «ما در قالب بسته تحولی هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی برای دانش آموزان هدف گذاری کرده ایم. به این ترتیب که در حوزه پیشتازان ۳ میلیون دانش آموز عضو هستند با ۱۰۰ هزار مربی افتخاری و پیش بینی ما این است که در ۱۵ آذر ماه که اتمام مهلت جذب سازماندهی است، این عدد به فراتر از این برسد. در حوزه مجلس دانش آموزی نیز از جمعیت ۳ میلیون نفر عبور کرده ایم و بر اساس جمع بندی هایی که تا الان داشته ایم، در این حوزه در ۷۱۸ شهرستان، منطقه و ناحیه کشور امسال تشکیلات مجلس شورای دانش آموزی را به تفکیک جنسیت برای دختران و پسران طراحی کردیم و امیدوارم شاهد تشکیل مجالس دانش آموزی به تعداد ۱۵۳۶ مجلس در سطح کشور، شهرستان ها و مناطق باشیم.»

بحری زاده در خصوص فعالیت‌های خبرگزاری پانا عنوان کرد: «در خصوص خبرگزاری پانا همانطور که مستحضر هستید سال تحصیلی گذشته در قالب بسته هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی، ما توانستیم ۲۶۰ مدرس را آموزش دهیم و با همکاری مدرسین کشوری پانا، ۶ هزار دانش آموز در سراسر کشور آموزش های خبرنگاری را فرا گرفتند و گواهینامه فعالیت خبرنگاری دریافت و فعالیت ها را آغاز کردند. همچنین امسال بنا داریم با افزودن ۵۴ هزار دانش آموز خبرنگار به این مجموعه، این رقم ۶ هزار دانش آموز خبرنگار را به عدد ۶۰ هزار نفر برسانیم و شاهد این باشیم که در هر مدرسه متوسطه اول و دوم و مدارس ابتدایی، یک خبرنگار تربیت کرده ایم. خبرنگارانی که بتوانند رخدادهای شهر، مدرسه، محله و جامعه را در قالب گزارش های خبری منتشر کنند و بدین ترتیب فعالیت های خبری را رشد و توسعه و ارتقا ببخشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار