مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری مانور زلزله به‌منظور ارتقا آمادگی دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ ایمنی

بیرجند (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی از برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی ویژه دانش آموزان و خانواده ها در تاریخ ۸ آذرماه به صورت حضوری و مجازی درمدارس و در بستر شبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله به‌منظور ارتقا آمادگی دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ ایمنی

محمدرضا بااطمینان مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس به منظور ارتقاء آمادگی دانش آموزان و ترویج فرهنگ ایمنی در برابر زلزله برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال بیست و سومین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی، با شعار«مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور»، بامشارکت سازمان دانش آموزی و دستگاه های مرتبط در راستای اهداف بسته تحولی هر دانش‌آموز،یک نقش اجتماعی و با هدف عینیت بخشی به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می شود.

بااطمینان ادامه داد: هدف غایی این فعالیت، توانمندسازی فرزندان این مرز و بوم برای آمادگی و مواجهه صحیح و کارآمد با بحران ها و بلایای طبیعی است.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باتوجه به این که ایران و به خصوص خراسان جنوبی در کمربند زلزله جهان قرار دارند، در نتیجه یکی از مهمترین عواملی که باعث کاهش صدمات و آسیب ها در این میان می شود، آموزش، استانداردسازی، کسب آمادگی و مهارت های لازم قبل، حین و بعد زلزله است و از آنجایی که دانش آموزان نیز آموزش پذیرند، می توانند نقش بسزایی را در این امر ایفا کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی به محورهای موضوعی این مانور اشاره کرد و ادامه داد: تولید محتوای آموزشی یکی از این محورهاست که در این راستا دانش آموزان بر اساس راهنمای اجرای مانور که در سامانه ارتباطی پیشتازان(ساپ) قابل دریافت است، می توانند نسبت به تولید و ارسال محتوای آموزشی در قالب فیلم آموزشی، موشن گرافی، اینفوگرافی، پوستر و نقاشی(با حجم ۱۰ مگابایت) اقدام و آثارشان را حداکثر تا 15 آذر ماه از طریق شبکه شاد به سازمان دانش آموزی ارسال کنند.

وی تولید فیلم اجرای مانور را یکی دیگر از محورها عنوان کرد و گفت: دانش آموزان ساکن در مناطق قرمز، نارنجی و زرد در تاریخ 8 آذر ماه در منازل حضور داشته و از طریق رادیو سراسری آماده شنیدن آژیر مانور باشند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان به محض شنیدن صدای آژیر نسبت به اجرای بند راهنمای مربوطه(پناهگیری و خروج اضطراری از منزل) اقدام و از این عملیات خود فیلم تهیه کرده(با حداکثر حجم ۱۰ مگابایت) و حداکثر تا تاریخ ۱۵ آذر ماه از طریق شبکه شاد به سازمان دانش آموزی ارسال کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای مانور در سطح مدرسه در شهرستان ها و مناطق آبی از دیگر محورهای این مانور است، گفت: در این راستا مدارس شهرستان ها و مناطقی که از لحاظ شرایط کرونایی در وضعیت آبی هستند و دانش آموزان در مدرسه حضور می یابند، می توانند طبق دستور العمل سال گذشته نسبت به اجرای مانور در سطح مدرسه اقدام و فیلم اجرای مانور را(با حداکثر حجم۱۰ مگابایت) حداکثر تا تاریخ ۱۵ آذر ماه از طریق شبکه شاد به سازمان دانش آموزی ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار