برگزاری دوره‌های آموزشی بیست وسومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس

اردبیل (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی بیست وسومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های آموزشی بیست وسومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش‌آموزی اردبیل در حاشیه بازدید از روند برگزاری دوره‌های آموزشی بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان دوره اول متوسطه پسرانه آیت الله طالقانی ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند. در این بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان در برابر زلزله بعنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب‌ناپذیر و امری ضروری است.

وی افزود: در مانورها دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امر باعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند و این یافته های تجربه شده را نیز در طول زندگی و در هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند و به عبارتی آموزه ها و آموخته هایی که در مانورها در مدارس ارائه و تمرین می شوند، می توانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را باز کند و دانش آموزان با اتکا به این آموزش ها و آموخته ها با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه بروند و همین آرامش نسبی روانی می تواند تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله بکاهد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد: جدی گرفتن، هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانورهای زلزله در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله خیز همواره می تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه های مسئولین مراکز آموزشی قرار گیرد و بدون شک توجه به آن، با در نظر گرفتن امکانات طبیعی و غیرطبیعی منطقه مانور، مولفه های فرهنگی و نیروی انسانی منطقه ای که مانور در آن به اجرا در می آید، در کاهش تلفات انسانی بسیار موثر است.

گفتنی است: بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی روز دوشنبه هشتم آذرماه سال جاری برابر دستورالعمل سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در مدارس سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار