معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین محوری بازگشایی حضوری مدارس در زاهدان:

بازگشایی مدارس برای جلوگیری از افت پنهان تحصیلی یک ضرورت است

زاهدان (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش‌های مجازی با وجود همه مزایایی که در دوران انتشار ویروس کرونا برای دستگاه تعلیم و تربیت داشت، منجر به افت پنهان تحصیلی و یادگیری در دانش‌آموزان شد که برای جلوگیری از این بحران آموزشی بازگشایی حضوری مدارس یک ضرورت بود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس برای جلوگیری از افت پنهان تحصیلی یک ضرورت است

علیرضا کمرئی در آیین محوری بازگشایی حضوری مدارس در زاهدان اظهار کرد: حضور دانش آموزان در مدرسه رویدادی مبارک برای معلمان، مدیران، والدین و کل جامعه است.
وی افزود: تجربه ۲۰ ماه خانه ‌نشینی دانش آموزان و آموزش مجازی نشان داد که برای جامعه‌پذیری دانش آموزان و آموزش مهارت های زندگی اجتماعی ناگزیر به حضور دانش آموزان در محیط رسمی مدرسه هستیم.
کمرئی خاطر نشان کرد: آثار مثبت آموزش حضوری به قدری زیاد است که در شرایط فعلی با کنترل خطرات احتمالی و ریسک پذیری بالا در سه مرحله اقدام به بازگشایی تدریجی مدارس کردیم.
وی با بیان اینکه در دنیا رویکردهای مختلفی نسبت به فعالیت مدارس در دوران کرونا وجود دارد، تصریح کرد: اختلال به وجود آمده در دوران کرونا بزرگترین اختلال آموزشی نسل نامیده شد چرا که نظام تعلیم و تربیت و فرایند یاددهی و یادگیری را در تمام دنیا مختل کرد.
وی تغییر سبک زندگی و الگوی رفتاری دانش آموزان، افت تحصیلی پنهان و تورم نمرات را از معایب آموزش مجازی عنوان کرد و گفت: بر این اساس باید هر چه سریعتر فرصت های جبران را با بازگشایی مدارس ایجاد می‌کردیم.
کمرئی خاطرنشان کرد: اگر بازگشایی مدارس انجام نمی شد، در حق یک نسل، مخصوصا برای دانش آموزانی که در پایه های حساس قرار دارند، اجحاف می شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول دوران آموزش مجازی سیستم آموزشی و معلمان کشور به خوبی تلاش کردند به طوری که در این مدت ۱۹ هزار برنامه به کمک معلمان در گروه های درسی مختلف در کشور تولید شد.
وی افزود: چهار شبکه تلویزیونی را به این موضوع اختصاص دادیم اما چون محیط آموزشی تعاملی نبود، همه دانش آموزان از آن استفاده نکردند. همچنین آموزش های مجازی را در شبکه شاد داشتیم اما یک بستر تعاملی با کیفیت نبود. از طرفی درسنامه ها هم ماهیت غیرتعاملی داشت.
کمرئی تصریح کرد: تعلیم و تربیت واقعی در کلاس درس و در ارتباط رو در رو با معلم شکل می‌گیرد و این مهم جز با بازگشایی حضوری مدارس ممکن نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار