بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس کردستان برگزار شد

سنندج (پانا) - همزمان با سراسر کشور، دانش‌آموزان استان کردستان در بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت و نمایندگان خود را انتخاب کردند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس کردستان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اداره کل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج، تنی چند از مسئولین استانی و محلی، دانش آموزان و فرهنگیان، مراسم نمادین بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در دبیرستان هیات امنایی دوره اول ابرار ناحیه دو سنندج برگزار شد.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم، با بیان اینکه سال گذشته هزار و 810 شورای دانش آموزی در سطح استان تشکیل شده بود؛ گفت: 32 هزار و 962 نفر از دانش آموزان داوطلب عضویت در شورای دانش آموزی شدند که در نهایت 10 هزار و 238 نفر به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

در این مراسم که اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نیز حضور داشتند؛ قربانی انتخابات شورای دانش آموزی را با انتخابات شورای اسلامی شهر مقایسه کرد و گفت: این دو انتخابات سنخیت و شباهت زیادی در فرایند اجرای کار دارند.

وی با اشاره به دو واژه «انتخابات» و «شورا» گفت: در انتخابات چند نفر برای امری در جمعی مدعی می شوند که می توانند از بقیه کاری را بهتر انجام دهند، گروهی به عنوان منتخب انتخاب می شوند و منتخب عقلانیت همه جمع درباره امور مختلف با دیگران مشورت می کند تا بتواند بهترین تصمیم ها را اتخاذ کند.

قربانی ادامه داد: تصمیمات افراد منتخب می تواند به وضعیت آینده جامعه و مردم کمک کرده و تامین مطالبات را تسهیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار