باقری: یکی از مصادیق عاقبت بخیری، خدمت به قرآن، عترت و نماز است

سنندج (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پیش اجلاسیه استانی نماز کردستان، خدمت به قرآن، عترت و نماز را یکی از مصادیق عاقبت بخیری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
باقری: یکی از مصادیق عاقبت بخیری، خدمت به قرآن، عترت و نماز است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، میکائیل باقری در پیش اجلاسیه استانی و همایش تجلیل از فعالان قرآن، عترت و نماز استان که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، از زحمات مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان که فضای همدلی و همراهی دستگاه های استانی در امر اقامه نماز در مدارس را فراهم کرده اند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: همت بلند و ستودنی دستگاه های استان و همراهی با آموزش و پرورش در امر نماز و قرآن قابل ستایش است.

باقری با بیان اینکه عاقبت بخیری موضوع بسیار مهمی است که خواسته همه بزرگان دین و عالمان از محضر حضرت حق است؛ گفت: یکی از مصادیق عاقبت بخیری خدمت به سه منشور قرآن، عترت و نماز است.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ بنگرید همه کسانی که به ساحت مقدس قرآن و نماز خدمت کرده اند؛ عاقبت بخیر شده اند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه به بیان سرگذشت شهید ابراهیم هادی، نحوه شهادت و خاطرات دوران جنگ تحمیلی این شهید بزرگوار پرداخت و عامل بودن به قرآن و موذن بودن را از ویژگی های شاخص ابراهیم هادی عنوان کرد و گفت: این شهید به واسطه خدمت به قرآن و نماز و اذان اول وقت عاقبت بخیر می شود.

باقری خطاب به مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی گفت: به عنوان خادمان نماز، قرآن و عترت افتخار بزرگی نصیب شما شده است و باید تلاش کنید در این حوزه دین خود را ادا کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان رسالت های اداره قرآن، عترت و نماز در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پرداخت و برگزاری فرایند جشن تکلیف را یکی از فعالیت‌های مهم در مدارس عنوان کرد و گفت: در این فرایند دانش آموزان پایه سوم دختر و پایه هشتم پسر از ابتدای سال تحصیلی این فرایند آموزشی را آغاز می کنند و در پایان سال تحصیلی، سن تکلیف خود را جشن می گیرند.

باقری، برگزاری نماز جماعت اول وقت را یکی دیگر از برنامه های اولویت دار و محوری حوزه قرآن، عترت و نماز دانست و گفت: 20 هزار روحانی در مدارس سراسر کشور امامت جماعت دانش آموزان را نمازهای ظهر بر عهده داشتند و 45 هزار معلم این نقش را ایفا می کنند.

مدیرکل نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: به واسطه همدلی دستگاه های مختلف در استان کردستان، این استان در همکاری و همراهی زبانزد است و همه مسئولین نسبت به نماز اهتمام ویژه ای دارند.

وی در پایان، پیش اجلاسیه و اجلاسیه نماز دانش آموزی را یکی از اقدامات موثری دانست که اثرات ماندگار آن سالیان سال خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که برنامه های قرآنی در حوزه کمی و کیفی ارتقاء پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار